🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

پسته زرند مرغوب ترین پسته جهان است

فرماندار زرند گفت: پسته شهرستان زرند از نظر طعم، رنگ، مزه و درصد چربی به عنوان مرغوب‌ترین پسته در جهان شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از کرمان ،  علی صادق زاده فرماندار زرند با اشاره به ویژگی‌های محصول پسته این شهرستان گفت: پسته زرند از نظر طعم، رنگ، مزه و درصد چربی به عنوان مرغوب‌ترین پسته در جهان شناخته شده است.

او افزود: در شهرستان زرند انواع پسته فندقی، کله قوچی، بادامی، ممتاز و احمد آقایی از طریق ۵۷۰ ترمینال نیمه مکانیزه و تمام مکانیزه و ۵ هزار ۵۰۰ ترمینال سنتی برداشت و فرآوری می‌شود.

محمدی مدیر جهاد کشاورزی زرند نیز گفت: از ۴۳ هزار ۷۰۰ هکتار باغ پسته این شهرستان، ۳۴ هزار هکتار بارور و مابقی غیربارور هستند.

او با اشاره به اینکه ۳ هزار هکتار باغ پسته در این شهرستان به صورت کال برداشت شده است، افزود: بیش از ۴۵۰ تن پسته کال در مدت ۱۵ روز برداشت شد.

محمدی تصریح کرد: در زمان برداشت پسته کال ۱۵ هزار نفر روز اشتغالزایی داشته است.

او مغز سبز پسته این منطقه را از مرغوب‌ترین مغز سبز کشور دانست و بیان داشت: بخش زیادی از مغز سبز پسته تولید شده به کشور‌های اروپایی و حوزه خلیج‌فارس صادر می‌شود و بخش دیگری برای مصارف صنایع غذایی و شیرینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند از باغداران منطقه خواست: با توجه به نزدیک بودن فصل برداشت به منظور جمع‌آوری و فرآوری پسته بهداشتی از پایانه‌های مکانیزه ضبط بهداشتی استفاده کنند.

علی غلامی یکی از کشاورزان شهرستان زرند هم گفت: خوشبختانه از سال گذشته با تدبیر اعضا شورای تامین این شهرستان، طرح امنیت باغات پسته زرند با موفقیت اجرا شده است و ما کشاورزان، دسترنج یک ساله خود را با آرامش و امنیت برداشت کردیم.

او با توجه به افزایش قیمت کود و سم از دست اندرکاران خواست: تدابیری در خصوص فروش پسته انجام دهند تا موجب ضرر و زیان کشاورزان نشود.

اکبر تهامی یکی دیگر از کشاورزان نیز گفت: متاسفانه همه ساله دلالان به هر قیمتی پسته کشاورزان را خریداری می‌کنند و کشاورزان هم که در طول سال با دریافت وام هزینه‌های کود و سم را پرداخت کرده اند، مجبورند به هر قیمتی که دلالان خریداری کنند به فروش برسانند.

او افزود: چنانچه دولت پسته ما کشاورزان را به صورت تضمینی خریداری کند، جلوی سودجویی دلالان گرفته می‌شود و درآمد محصول پسته عاید کشاورزان می‌شود.

ب

 

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋