🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

امکان ذخیره سازی دو مرحله ای لارو میگو در بوشهر فراهم شد

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان دامپزشکی بوشهر گفت: امکان ذخیره‌سازی دو مرحله‌ای لارو میگوی پرورشی برای افزایش تولید این آبزی در استان فراهم شد.

به گزارش گروه استان های  اخبار  از بوشهر ، حسین احمدی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان دامپزشکی استان بوشهر بیان کرد: طرح ذخیره‌سازی دو مرحله‌ای لارو(بچه)میگو به صورت آزمایشی در بخشی از استخرهای منطقه رودحله شهرستان گناوه اجرا شده است.

او ادامه داد: در این فرآیند از پُست لارو‌های یک تا ۱۰(بر اساس میزان رشد)، یک بار نمونه گیری و آزمایش شد و بعد از ۴۰ روز نگهداری در مخزن‌های مرکز تکثیر به عنوان مرکز نرسری(نوزادگاهی)، دوباره آزمایش مولکولی PCR از لارو‌ها انجام شد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان دامپزشکی استان بوشهر عنوان کرد: با نظارت دامپزشکی، مزرعه مقصد برای تحویل گیری لارو‌های نرسری (نوزادگاهی) شده ضدعفونی و آماده سازی لازم را انجام می‌دهد و ذخیره سازی لارو‌ها پس از دریافت مجوز از تیم کارشناسی دامپزشکی، شیلات و نماینده اتحادیه برای مرحله دوم پرورش انجام می‌گیرد.

احمدی افزود: به این ترتیب لارو میگو دو بار در سال اردیبهشت و مرداد یا شهریور ذخیره سازی می‌شود و لارو میگو در دوره دوم با اندازه بزرگ‌تر در استخرها ریخته می‌شود تا دوره پرورش آن کوتاهتر شود و سرما میگوها را دچار مشکل نکند.

او، درباره فرآیند این فعالیت در سال آینده نیز اشاره کرد: پرورش دهندگان میگو که سال آینده قصد ذخیره سازی دو مرحله‌ای را دارند باید از قبل و طبق برنامه زمانی مشخص و بر اساس تقویم پرورش سازمان دامپزشکی، اعلام کنند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان دامپزشکی بوشهر افزود: در واقع پس از انجام مرحله اول نرسری، در بین مرحله اول و دوم (یک تا ۱۵ مرداد) مزرعه خشک، ضدعفونی و آماده سازی شود و سپس لاروریزی مرحله دوم انجام شود.

احمدی گفت: سال آینده نرسری در مزارع تکثیر صورت نمی‌گیرد و فقط مجوز به مزارعی که زیر ساخت مناسب برای این فعالیت آماده کرده باشند داده خواهد شد.

بیش از ۶۰ درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود که ۹۰ درصد آن صادر می‌شود.

سال گذشته از پنج هزار و ۲۰۰ هکتار استخر، ۲۱ هزار تن میگوی پرورشی در این استان برداشت شد و امسال پیش بینی شده این میزان به ۲۹ هزار تن برسد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋