🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

رکود بازار لوازم التحریر در آستانه ی سال تحصیلی جدید

رئیس اتحادیه صنف کتاب و لوازم‌التحریر فروشان اصفهان گفت: شیوع بیماری کرونا و فروش و توزیع کتاب توسط آموزش و پرورش آسیب جدی به ۳۰۰ واحد این صنف در شهر اصفهان وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های اخبار از اصفهان، اکبر چیت‌ساز رئیس اتحادیه صنف کتاب و لوازم‌التحریر فروشان اصفهان با اشاره به رکود اقتصادی صنف کتاب‌فروشی و لوازم التحریر گفت: متاسفانه آموزش و پرورش با ورود به حیطه شغلی این صنف و فروش کتاب در مدارس باعث رکود اقتصادی در صنف کتاب‌فروشی و لوازم التحریر شده و همچنین شیوع کرونا هم تاثیر قابل توجهی بر روی این رکود داشته است.

او با بیان اینکه  جایگاه اتحادیه کتاب‌فروشی و لوازم التحریر در جامعه مشخص نیست افزود: با فروش کتاب در مدارس، حق الناس زیر پا گذاشته شده است.


چیت ساز بیان کرد: فعالان صنف کتابفروشی و لوازم التحریر فصلی کار می‌کنند و عمده درآمد آن‌ها در شهریور و مهر ماه است، اما امسال به بهانه کرونا آسیب جدی به ۳۰۰ واحد این صنف در شهر اصفهان وارد شده است.

رئیس اتحادیه صنف کتاب و لوازم‌التحریر فروشان اصفهان گفت: بچه‌ها مدرسه نمی‌روند و کاری با کاغذ، مداد و خودکار ندارند و همچنین کیف و جامدادی و بسیاری از لوازم را احتیاج ندارند، از این رو بازار لوازم‌التحریر به شدت تحت تأثیر تعطیلی مدارس قرار گرفته است و ضرر جدی به فعالان و کاسبان این صنف وارد کرده است.

چیت ساز افزود: علاوه بر کرونا جایگاه سازمان آموزش و پرورش، ارائه خدمات آموزشی به جامعه است نه توزیع کتب درسی و کسب‌وکار با استفاده از ظرفیت واحد‌های آموزشی و مدارس که این هم موضوع مهمی است که کسب و کار این حرفه را متاثر کرده است.

اکبر بیات رئیس اداره پشتیبانی و تدارکات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص توزیع و فروش کتاب توسط آموزش و پرورش گفت: کتاب فروختن کار کتابفروشی هاست نه لوازم التحریر فروشی‌ها و به همین‌جهت ما این پیشنهاد را به کتابفروشی‌ها دادیم که اگر مایل به همکاری هستند می‌توانند در زمینه توزیع و فروش کتاب‌های درسی با ما همکاری کنند.


او افزود:، چون سود فروش کتاب‌های درسی بسیار کم است بسیاری از کتابفروشی‌ها حاضر به همکاری نشدند و هر زمانی که هر واحد کتابفروشی بخواهد در این زمینه در کنار ما باشد ما استقبال می‌کنیم.

 

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋