🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

لزوم تدوین بانک جامع اطلاعاتی از فارغ التحصیلان بیکار

استاندار کرمانشاه بر لزوم تدوین بانک جامع اطلاعاتی از فارغ التحصیلان بیکار استان کرمانشاه تاکید کرد و گفت : نباید اجازه دهیم پیمانکاران از نیرو‌های غیربومی برای پروژه‌ها استفاده کنند.

به گزارش  گروه استان های اخبار  از کرمانشاه ؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه از جمعیت فارغ التحصیل بیکار بیش از ۴۰ هزار نفری استان به عنوان یک چالش جدی یاد کرد و گفت : اینکه این جوانان از حاکمیت توقع داشته باشد برای او شغل ایجاد کند، توقع بی‌جایی نیست، البته نباید فراموش کنیم امکان جذب همه این فارغ التحصیلان بیکار در بدنه دولت وجود ندارد و جوانان جویای کار نباید این استنباط را داشته باشند که حتما کارمند دولت شوند.

او با بیان اینکه باید شرایط ورود این افراد به بخش خصوصی را فراهم کنیم، گفت : بسیاری از این جوانان برای کار در بخش خصوصی با نگرانی مواجهند که ما نیز در این موضوع بی تقصیر نیستیم، زیرا نه تنها خیلی مشوقی برای ورود جوانان به بخش خصوصی ایجاد نمی‌کنیم، بلکه جوانی که قرار است فعالیتی را آغاز کند هم در دستگاه‌های اجرایی و هم در مرحله بعدی در بانک‌ها با بروکرارسی اداری پیچیده‌ای مواجه می‌شود که باعث ناامیدی او خواهد شد.

بازوند تسهیل‌گری برای ورود جوانان به بخش خصوصی را ضروری دانست و افزود: در کنار تسهیل گری، نیازمند کار‌های فرهنگی هم هستیم.

او نکته دیگری که برای اشتغال جوانان فارغ التحصیل باید به آن توجه کرد را داشتن بانک اطلاعاتی جامع و کامل دانست و افزود: باید اطلاعات دقیقی درباره این قشر حدود ۴۵ هزار نفری به تفکیک رشته، محل زندگی، وضعیت تحصیلی و ... داشته باشیم.

 استاندار کرمانشاه ادامه داد: بسیاری از این جوانان مهارت کافی در زمینه‌های مختلف را هم ندارند که باید اعتبارات لازم هم از منابع ملی و هم استانی (با سهم هر یک ۵۰ درصد) برای کمک به مهارت آموزی این جوانان در نظر گرفته شود.

بازوند خواستار استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها برای ایجاد اشتغال جوانان هم شد و ادامه داد: اگرچه تعاونی‌ها ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی دارند، اما با موانعی مواجهند که باید برای برطرف کردن آن‌ها تلاش کنیم.

او با بیان اینکه بخشی از این موانع مربوط به زیرساخت‌ها است، گفت: جوان بیکاری که قرار است در قالب یک تعاونی کار خود را آغاز کند، توان مالی برای تامین زیرساخت‌های آب و برق و... را ندارند و باید فکری به حال این موضوع کرد.

استاندار کرمانشاه از اینکه برخی پیمانکاران بومی استان از نیرو‌های غیربومی برای اشتغالزایی استفاده می‌کنند نیز انتقاد کرد و ادامه داد: چگونه است که استفاده نیروی کاری که از زنجان آماده صرفه اقتصادی دارد، اما نیروی کار خود کرمانشاه برای پیمانکاران نمی‌صرفد!

او با اشاره به اینکه مشابه این موضوع در بازسازی مناطق زلزله زده استان هم رخ داد و بیش از ۵۰ درصد اشتغالزایی حاصل از بازسازی مناطق زلزله زده عاید دیگر استان‌ها شد، افزود: باید جلوی این موضوع را بگیریم و رایزنی‌های لازم با انجمن پیمانکاران صورت بگیرد که اگر جواب قانع کننده‌ای نداشتند، ملزم به استفاده از نیروی کار بومی شوند.

بازوند درباره پرداخت تسهیلات حمایتی مشاغل آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا افزود: اگرچه عملکرد استان کرمانشاه در این زمینه قابل قبول بوده، اما باید روند پرداخت را سرعت بدهیم.

او از خسارت اقتصادی سنگینی که شیوع بیماری کرونا برای کرمانشاه ایجاد کرده یاد کرد و گفت: باید با استفاده از این تسهیلات حمایتی، بخشی از خسارات وارده را جبران کنیم .

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋