🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

راه اندازی سامانه شفافیت برای توسعه بهتر تعاونی ها کاهش زمان صدور مجوز فعالیت تعاونی ها از ۷۰ به ۱۰ روز

کبیری گفت: برای توسعه شفافیت در بخش تعاونی‌ها، سامانه هوشمند و جامع تعاون را راه اندازی کردیم.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی اخبار ، محمد کبیری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری خود به مناسبت هفته تعاون، اظهار کرد: اقتصاد تعاون و فعالیت تعاونی‌ها فقط مختص ایران نیست و ۳ میلیون تعاونی در دنیا وجود دارد که ۲۸۰ میلیون نفر در این تعاونی‌ها مشغول به کار هستند.

وی گفت: ۹۴ هزار تعاونی در سراسر کشور وجود دارد که ۱۰ میلیون عضو در این تعاونی‌های مشغول هستند که در واقع ۱.۷ میلیون نفر در بخش تعاون ایران فعالیت می‌کنند.

کبیری افزود: ما خود را متعهد می‌دانیم به ارتقای سطح تعاونی‌ها بپردازیم که برنامه‌هایی نیز در این خصوص داریم، چرا که یکی از بهترین راه‌های مبارزه با آثار منفی رکود اقتصادی، توسعه تعاونی‌هاست و بهترین مسیر برای تجمیع سرمایه‌های خرد مردم است.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: باید اذعان کنیم که در این روز‌ها منابع حاصل از منابع بانکی که به صورت عمومی در اختیار ما هستند در جایی مانند بازار ارز و طلا هدایت می‌شوند که باعث وارد شدن آسیب به اقتصاد کشور است و اگر مشوق‌هایی برای توسعه تعاونی‌ها و حمایت از سرمایه گذاری مردم صورت گیرد، وضعیت اقتصاد ما خوب خواهد شد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به اقتصاد خوب باید چند اتفاق مانند توسعه شفافیت، نوآوری و حمایت‌های هدفمند از تعاونی‌ها رخ دهد و توسعه اقدامات نوین در بخش تعاون موثر است.

کبیری گفت: ۲۵ هزار تعاونی از مجموع ۹۴ هزار تعاونی کشور که در ۳ حوزه تولیدی، توزیعی و خدمات فعال هستند در دولت تدبیر و امید شکل گرفته‌اند و در همین راستا بودجه ما در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۶ برای توانمندسازی تعاونی‌ها ۱۲ برابر افزایش یافت و افزایش ۲۵ درصدی سقف ضمانت نامه‌ها نیز انجام شده است.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: یکی از کار‌های ما در توسعه تعاونی‌ها، توسعه شفافیت است، بر همین اساس توانستیم برای توسعه شفافیت در بخش تعاون، سامانه هوشمند و جامع تعاون را راه اندازی کنیم و این یک دستاورد خوب است. یکی از اهداف ما در ایجاد این سامانه تبدیل بخش تعاون به یک اتاق شیشه‌ای است تا تمامی مردم خیالشان راحت باشد و وقتی در حوزه تعاون سرمایه گذاری می‌کنند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

وی ادامه داد: افزایش ۱۲ برابری اهداف نظارتی و انتشار سند‌های حوزه تعاون از جمله اقداماتی بود که در این سامانه انجام دادیم. اگر در گذشته افراد برای تشکیل یک تعاونی ساده به طور حضوری به ادارات مراجعه می‌کردند، اکنون دیگر نیاز به مراجعه حضوری نیست و اگر در گذشته ۷۰ روز طول می‌کشید تا مجوز راه اندازی یک تعاونی صادر شود، امروز به ۱۰ روز کاهش یافته است.

در حال تکمیل...

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋