🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

دولت جدید تونس رسما فعالیت خود را آغاز کرد

دولت جدید تونس به نخست وزیری «هشام المشیشی» امروز رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل اخبار  به نقل از  اسکای نیوز عربی، هشام المشیشی، نخست وزیر تونس امروز (پنج‌شنبه) رسما فعالیت دولت جدید در این کشور را آغاز کرد.

مراسم تودیع و معارفه دولت تونس در کاخ ریاست جمهوری و با حضور الیاس الفخفاخ، نخست وزیر سابق این کشور برگزار شد.

الفخفاخ در این مراسم اعلام کرد: تونس با فساد فراگیری که به با سیاست ترکیب شده مواجه است.

المشیشی نیز اعلام کرد: تمام تلاش‌های ممکن را برای متوقف کردن اوضاع نابسامان اقتصادی در کشور به کار خواهم گرفت و دولت جدید تونس با جدیت در راستای مبارزه با تروریسم فعالیت خواهد کرد.

او پیش از این اعلام کرده بود که شخصا متعهد می‌شود اعضای کابینه‌اش به تمامی احزاب و گروه‌های این کشور احترام بگذارند و دولتش با شهروندان این کشور در تعامل خواهد بود و به طور کامل مستقل عمل خواهد کرد.

پارلمان تونس دیروز (چهارشنبه) به کابینه نخست وزیر جدید با ۱۳۴ رأی موافق رأی اعتماد داد و نخست وزیر جدید با حضور در کاخ ریاست جمهوری در «قرطاج» در مقابل قیس سعید، رئیس جمهور تونس حضور یافت و قسم یاد کرد.

دولت هشام المشیشی دومین دولتی است که پارلمان تونس از زمان برگزاری انتخابات قانونگذاری در ۲۰۱۹ به آن رأی اعتماد می‌دهد و سومین دولتی که طی یک ماه به پارلمان معرفی شده تا رأی اعتماد کسب کند.

رئیس جمهور تونس فردی بود که هشام المشیشی ۴۶ ساله و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت عمومی از استراسبورگ فرانسه و وزیر کشور سابق را برای سمت نخست وزیری پیشنهادی داد و او را شخصیتی عنوان کرد که می‌تواند دولت را تشکیل دهد.

المشیشی پس از یک ماه مشورت در ۲۵ اوت اعضای کابینه خود را معرفی و لیست اسامی ۲۵ وزیر پیشنهادی خود را به رئیس جمهور تقدیم کرد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋