🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

۲۵ حلقه چاه غیر مجاز با دستور مقام قضایی در مهاباد مسدود شد

مدیر امور آب مهاباد از انسداد ۲۵ حلقه چاه غیر مجاز آب از منابع زیرزمینی در شهرستان مهاباد خبر داد.

رضا جهینی مدیر امور آب مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های  اخبار  از مهاباد ، اظهار کرد: به منظور مقابله با برداشت‌های غیر مجاز آب‌های زیر زمینی طی سال جاری ۲۵ حلقه چاه با حجم تخلیه سالانه ۳۰۰ میلیون متر مکعب در این شهرستان به دستور مقام قضایی مسدود شده است.

این مقام مسئول در مهاباد با اعلام اینکه چاه های غیرمجاز آب‌های زیرزمینی واقع در ۲ بخش مرکزی و خلیفان بوده است، افزود: عوامل اجرایی گروه‌های انسداد با جدیت تمام مانع از برداشت‌های غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی را در دستور کار دارند.

جهینی خاطرنشان کرد: انسداد تکلیفی چاه‌های غیرمجاز این شهرستان امسال ۱۲۰ حلقه تعیین شده است که تا آخر سال با دستور مستقیم مراجع قضایی نسبت به انسداد آن‌ها اقدام می‌شود.

مدیر امور آب مهاباد تصریح کرد: چاه‌های غیرمجاز یکی از مهمترین تهدید‌ها برای منابع آب زیر زمینی محسوب می‌شوند و فعالیت آن‌ها منجر به کاهش شدید حجم آب این منابع و حتی از بین رفتن آن‌ها است.

او گفت: تاکنون پنج هزار و ۳۶۴ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان شناسایی شده که حجم تخلیه آن‌ها بالغ بر ۷۰ میلیون مترمکعب است.

جهینی یادآور شد: هم‌اکنون هزار و ۵۷۵ حلقه چاه دارای مجوز در مهاباد با حجم تخلیه بیش از ۵۲ میلیون متر مکعب وجود دارد که از این تعداد هزار و ۳۱۷ حلقه در بخش کشاورزی با حجم تخلیه ۴۴.۵ میلیون مترمکعب، ۱۹۷ حلقه با حجم تخلیه ۳.۵ میلیون متر مکعب مربوط به بخش صنعت و ۵۸ حلقه نیز با حجم تخلیه ۶ میلیون مترمکعب مربوط به آب شرب است.

مهاباد دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که از این میزان بیش از هفت هزار و ۵۰۰ هکتار با سامانه‌های نوین و مجهز آبیاری می‌شود.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋