🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

چرا نباید روغن موتور مصنوعی و معمولی را با یکدیگر ترکیب کرد؟

تمام روغن موتور‌های موجود در بازار اعم از مصنوعی یا معمولی ترکیبی از روغن‌های پایه و مواد افزودنی هستند.

چرا نباید روغن موتور مصنوعی و معمولی را با یکدیگر ترکیب کرد؟
به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی اخبار ، امروزه انواع و اقسام روغن موتور‌ تولید و در بازار عرضه می‌شود و تشخیص روغن موتور مناسب برای هر اتومبیل به امری دشوار بدل شده است.

تمام روغن موتورهای موجود در بازار  اعم از مصنوعی یا معمولی ترکیبی از روغن‌های پایه و مواد افزودنی هستند.

با توجه به اینکه روان کننده‌های مصنوعی روز به روز به محبوبیت خود ادامه می‌دهند، این سؤال مطرح می‌شود که آیا می‌توان روغن موتورهای مصنوعی را با روغن‌های معمولی مخلوط کرد.

شما می‌توانید با خیال راحت روغن موتور مصنوعی و معمولی را با یکدیگر مخلوط کنید. در واقع، روغن موتور ترکیبی سنتتیک، روغن معمولی و مصنوعی است که قبلاً با یکدیگر مخلوط شده‌اند.

روغن‌های پایه مصنوعی با استفاده از فرآیندی تولید می‌شوند که ناخالصی‌های ذاتی روغن‌های پایه معمولی را از بین می‌برد. روغن موتورهای مصنوعی معمولاً حاوی مواد افزودنی با کیفیت بالاتر هستند؛ بنابراین، روغن‌های معمولی و مصنوعی از اجزای یکسان و سازگار تشکیل شده اند و فقط  اجزای روغن موتور مصنوعی از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است.

روغن موتور مصنوعی

شما می توانید با اطمینان روغن‌های مصنوعی و معمولی را با هم مخلوط کنید.مخلوط کردن روغن موتور مصنوعی و معمولی هیچ خطری ندارد. با این حال، روغن معمولی عملکرد مطلوب روغن مصنوعی را کم می‌کند.

ممکن است در مواردی به اجبار انواع روغن موتور با هم مخلوط شود به عنوان مثال در مسافرت هستید و روغن موتور خودروی شما کم می شود و خرید روغن موتور معمولی ارزان قیمت تنها گزینه از پمپ بنزینی ها موجود در راه است.

اگرچه ترکیب روغن موتور معمولی و مصنوعی با هم بی خطر است اما توصیه می‌شود در صورت مخلوط شدن روغن موتور معمولی با مصنوعی در کوتاه ترین زمان اقدام به تعویض روغن موتور کنید.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋