🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

سخنان نخست وزیران هند و پاکستان به مناسبت عاشورا و امام حسین (ع)

نارندرا مودی، نخست وزیر هند و عمران خان، نخست وزیر پاکستان در سخنانی سالروز عاشورا را گرامی داشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل اخبار به نقل از هندوستان تایمز، نارندرا مودی، نخست وزیر هند و عمران خان، نخست وزیر پاکستان امروز در توییت هایی، سالگرد عاشورا و دروس کربلا و امام حسین را زنده نگه داشته و یادآوری کردند.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند امروز یکشنبه با یادآوری سالگرد عاشورا و شهادت امام حسین (ع) گفت هیچ چیزی برای ایشان، مهمتر از ارزش‌های حقیقت و عدالت نبود.

سخنان نخست وزیران هند و پاکستان به مناسبت عاشورا و امام حسین (ع)

نارندرا مودی، نخست وزیر هند در حساب توییتری خود نوشت: ما جانفشانی امام حسین (علیه اسلام) را به یاد می‌آوریم. برای ایشان هیچ چیزی مهمتر از ارزش‌های حقیقت و عدالت نبود. تأکید او بر برابری علاوه بر انصاف، قابل توجه است و به بسیاری از افراد قدرت می‌بخشد.

همچنین عمران خان، نخست وزیر پاکستان در سلسله توییت‌هایی به مناسبت عاشورای حسینی نوشت: ۳ پیام مهم برای ما از جانفشانی امام حسین (علیه السلام)، خانواده اش و پیروانش در کربلا وجود دارد ۱- جاودانگی را افرادی بدست می‌آورند که جتانهایشان را در راه ایستادگی علیه ظلم وستم تقدیم می‌کنند و این مسأله (جاودانگی) تنها با ثروتمند بودن، قدرتمند بودن و یا تحصیلات بدست نمی‌آید.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان در ادامه نوشت: ۲- در طول تاریخ بسیاری از مسلمانان، از کربلا الهام گرفته اند و جانهایشان را برای ایستادگی علیه ظلم، استعمار و بی عدالتی فدا کرده اند. امروز مبارزه علیه ظلم اشغالگری و بی عدالتی در جامو و کشمیر ادامه دارد.

او در ادامه تصریح کرد: کشمیری‌های شجاعی که در حال مبارزه علیه بدترین شکل از سرکوب نظامی و ظلم هستند، باید از کربلا الهام گرفته و در شهامت خود ثابت قدم بمانند؛ چرا که مبارزه آن‌ها علیه ظلم و بی عدالتی همانطوری که شهدای کربلا به ما نشان دادند، به موفقیت خواهد رسید.

سخنان نخست وزیران هند و پاکستان به مناسبت عاشورا و امام حسین (ع)

گفتنی است بخشی از کشمیر در خاک هند و بخش دیگری از آن در خاک پاکستان قرار دارد، اما هر دو کشور ادعای مالکیت بر همه کشمیر را دارند و این موضوع یکی از علت‌های اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی‌نو و اسلام‌آباد است.

 پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار انگلیس تاکنون ۳ جنگ در سال‌های (۱۹۴۷، ۱۹۶۵ و ۱۹۹۹) میان دو کشور بر سر مساله کشمیر روی داده است و بیش از ۷۰ هزار نفر در این درگیری‌ها کشته شدند. شورای امنیت سازمان ملل متحد در پنجم ژانویه ۱۹۴۸ طی حکمی خواستار احترام بر حق تعیین سرنوشت مردم کشمیر و برگزاری یک همه‌پرسی مستقل شد؛ اما این همه‌پرسی حتی تا امروز نیز برگزار نشده است.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋