🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

با پرورش بوقلمون ثروتمند شوید

بوقلمون یکی از پرندگان بزرگ است، که پرورش آن می‌تواند از نظر اقتصادی فواید زیادی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست  گروه اجتماعی اخبار ، بوقلمون گونه‌ای بزرگی از پرندگان است که پرورش آن می‌تواند از نظر اقتصادی کمک زیادی به اقتصاد شما کند، جالب است بدانید که بوقلمون نر بزرگ‌تر و رنگارنگ‌تر از بوقلمون ماده است.
بوقلمون نوعی پارچه رنگی است که با تابش نور خورشید رنگ آن عوض می‌شود، پوست ناحیه گردن بوقلمون نیز می‌تواند در برابر تابش نور خورشید تغییرات رنگی داشته باشد.

بوقلمون‌ها به دلیل بزرگ و سنگین بودن وزنشان قادر به پرواز نیستند، اما بوقلمون‌های کوچک که در جنگل زندگی می‌کنند می‌توانند تا صدمتر پرواز کنند.

پرورش بوقلمون در ایران

نژاد‌های مختلفی از بوقلمون‌ها در ایران وجود دارد که تنها چند گونه‌ی آن برای پرورش و درآمدزایی مناسب است. از نژاد‌های بوقلمون در ایران می‌شود به نژاد برنز، سیاه، انگلیسی، ارلوپ، ترکیه، ایرانی، هیبرید، نیکلاس، سفید و ... اشاره کرد.

در میان این نژادها، بوقلمون نژاد سفید می‌تواند به ۱۸ کیلوگرم هم برسد، اما به این نکته باید توجه کرد که با توجه به جثه بزرگ این نوع بوقلمون به فضای بیشتری برای پرورش آن نیاز دارید.

نژاد ارلوپ حداقل ۶۰ تخم در سال تولید می‌کند و دوره پرورش آن ۵ تا ۶ ماه طول می‌کشد و این نژاد می‌تواند از بهترین نژاد برای پرورش باشد.

بوقلمون‌های هیبرید از نژاد‌هایی هستند که در مقابل بیماری ضعیف هستند و به راحتی مریض می‌شوند به همین دلیل افرادی که می‌خواهند این نژاد را پرورش دهند باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

پرورش بوقلمون یکی از کسب و کار‌های پردرآمد خانگی محسوب می‌شود، اما به این نکته باید توجه کنید که انتخاب نژاد مناسب، مشخصات سالن، نوع و مقدار تغذیه از اصول اولیه برای پرورش بوقلمون است.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋