🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

ثبت نام ۹۸۰ هیات مذهبی همدان در سامانه بیرق

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان از ثبت‌نام ۹۸۰ هیات مذهبی همدان در سامانه بیرق خبر داد و گفت: مردم پروتکل‌های بهداشتی را دقیق رعایت کنند.

ثبت‌نام ۹۸۰ هیات مذهبی همدان در سامانه بیرق
ه گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از همدان ،  حجت‌الاسلام هادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به ایام محرم و ساماندهی هیات‌های حسینی در برگزاری برنامه‌های عزاداری طبق پروتکل‌های بهداشتی در پیشگیری از کرونا اظهار کرد: قبل از آغاز ماه محرم برنامه‌ریزی‌ها در برگزاری مراسم عزاداری در استان انجام شده که طبق دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا به استان است.

نظیری به شناسایی هیات‌هایی که به دنبال برگزاری مراسم‌های عزاداری در ایام محرم و صفر بودند و نیز توجیه و تبیین شیوه برگزاری مراسم از سوی آن‌ها در این مدت اشاره کرد.

او با بیان اینکه در گام اول هماهنگی کامل با ستاد مقابله با کرونا انجام و جلساتی برگزار شد افزود: فرایند کار برای تمام فرمانداران و بخش‌های دولتی مانند آموزش و پرورش، سازمان ورزش و جوانان تشریح و مورد قبول آن‌ها قرار گرفت.

حجت الاسلام نظیری با اشاره به اینکه در گام بعد توجیه متولیان و مسوولان هیات‌های حسینی و دست‌اندرکاران برگزاری مراسم عزاداری مانند مسوولان هیات‌ها، مداحان، مبلغین و... در دستور کار قرار گرفت گفت: تمام این بزرگواران در قالب گروه‌های چندنفره دعوت و نسبت به ضوابط و شیوه برگزاری مراسم توجیه شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه دستورالعمل این بود که هیات‌ها در فضای باز مراسم عزاداری حسینی را برگزار کنند بیان کرد: هیات‌ها در سامانه بیرق ثبت‌نام می‌کردند و از اداره‌های تبلیغات اسلامی استان نامه‌ای دریافت و دستگاه‌های دولتی مکان‌هایی را برای مراسم در اختیار آن‌ها قرار می‌دادند.

او با اشاره به اینکه خوشبختانه این عملیات انجام شد و می‌توان گفت در تمام شهرستان‌های استان تاکنون مشکل خاصی نداشتیم افزود: در نحوه برگزاری مراسم شب و روز تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است.

نظیری بیان کرد: در این راستا هیات‌ها ملزم هستند عزاداری‌ها را در قالب دسته عزاداری در محل برگزاری مراسم خود با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دو متر و استفاده از ماسک و بدون حرکت تشکیل دهند.

او با اشاره به اینکه در مراسم عزاداری از طبل و سنچ نباید استفاده شود خاطرنشان کرد: در ایام تاسوعا و عاشورا حداکثر دو ساعت مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: نماز ظهر عاشورا توسط هیات‌های حسینی در محل برگزاری مراسم عزاداری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اقامه خواهد شد.

او از ثبت‌نام ۹۸۰ هیات مذهبی استان در سامانه بیرق خبر داد و با توصیه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم در مراسم عزاداری گفت: از مردم عزیز تقاضامندیم یا در منزل عزاداری کنند و یا اگر در مراسم هیات شرکت می‌کنند نکات لازم را رعایت کنند.

نظیری با بیان اینکه هر خانه می‌تواند یک هیات باشد و بستر فضای مجازی و صدا و سیما در بهره‌مندی از برنامه‌های عزاداری در منزل فراهم است تاکید کرد: اگر مردم می‌خواهند از منزل خارج شوند در دسته عزاداری و هیات شرکت کنند، اما اگر بخواهند کنار مراسم ازدحام و اجتماع کنند و تماشاگر و نظاره‌گر باشند جز اینکه جان خود و اطرافیان را به خطر بیاندازند فایده دیگری ندارد.

او با اشاره به اینکه هیات نمی‌تواند بر رفتار مردم نظارت داشته باشد و مردم باید خود رعایت کنند بیان کرد: در این بین حتی اتفاق افتاده که هیاتی هیچ مشکلی نداشته و تمام ضوابط و دستورالعمل‌ها را رعایت کرده، اما به دلیل ازدحام مردم مجبور شده برنامه خود را تعطیل کند.

نظیری گفت: مردم اگر نخواهند ضوابط را رعایت کنند هم در حق آن هیات و مجلس سید لشهدا (ع) اجحاف کرده‌اند و هم موجب بیماری و آلودگی هموطنان یا خود و خانواده می‌شوند که این گناه و خطایی بزرگ است و شاید نتوان را آن جبران کرد.

منبع: فارس

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋