🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

جولان باد های ۱۲۰ روزه با سرعت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت در زابل

محمود دیانتی معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های  اخبار  از زاهدان ، اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت از روز سه شنبه بر شدت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در پنج شهرستان شمالی استان افزوده شد به طوریکه تا ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه امروز بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید و شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به ۴۰۰۰ متر کاهش داد.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با شدت گرفتن جریانات شمالی بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید و سبب کاهش شدید دید افقی در شمال استان شد.

او  افزود: هم اکنون سرعت لحظه‌ای وزش باد در زابل ۹۰ کیلومتر بر ساعت است که گردوغبار حاصل شعاع دید افقی را به ۶۰۰۰ متر کاهش داده است.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در زهک از دیگر شهر‌های شمال استان نیز وزش باد شدید و گردوخاک جریان دارد به نحوی که شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی این شهر را به ۳۰۰۰ متر کاهش داده است.
دیانتی ادامه داد: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های عددی همچنان وزش باد‌های شدید ۱۲۰ روزه در شمال استان ادامه دارد و پیش بینی می‌شود در برخی مناطق منجر به خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا شود.
وی افزود: توصیه می‌شود در زمان غبارآلود شدن هوا از تردد غیرضروری در فضای باز اجتناب شود و در تردد‌های جاده‌ای احتیاط شود.

دیانتی ادامه داد: در برخی نقاط محور‌های مواصلاتی شمال استان نظیر محدوده «تاسوکی تا شیله» در محور زاهدان به زابل شدت گردوخاک بیشتر خواهد بود به طوریکه سبب کاهش شدید دید افقی می‌شود.

وزش باد شدید علاوه بر زابل در سایر شهرستان‌های شمالی استان نیز جریان دارد به طوریکه بیشینه سرعت وزش باد در زهک و هامون به ۲۱ متر بر ثانیه معادل ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋