🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

صدور بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ نسخه الکترونیک بیمه سلامت در مهاباد

مدیر کل بیمه سلامت مهاباد از اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در ۴۲ موسسه تشخیصی و درمانی این شهرستان خبر داد.

رسولی مدیر کل بیمه سلامت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگارانجوان  از مهاباد ،اظهار داشت: ۴۲ موسسه تشخیصی و درمانی هم‌اکنون در اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در این شهرستان مشارکت دارند که این مراکز تاکنون ۱۴ هزار و ۸۵۲ نسخه الکترونیک را صادر کردند.

رسولی افزود: ۶ مطب، ۲۷ داروخانه، ۳ آزمایشگاه و ۵ مرکز تصویربرداری مهاباد از طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی استفاده می‌کنند.

او با اشاره به اینکه مراکز درمانی می‌توانند با تامین امکانات سخت‌افزاری به طرح نسخه‌نویسی الکترونیک متصل شوند، ادامه داد: حدود ۵۸ درصد مردم این شهرستان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت هستند.

مدیر کل بیمه سلامت مهاباد با بیان اینکه نسخه‌نویسی الکترونیک این مراکز شامل تجویز دارو، معرفی به مراکز آزمایشگاهی و رادیولوژی است، بیان کرد: در این سامانه به محض وارد کردن شماره ملی فرد بیمه‌شده، مشخصات وی نمایش داده شده و اعتبار دفترچه ارائه شده نیز اعلام می‌شود.

رسولی اظهار داشت: در این طرح چنانچه دفترچه فرد مراجعه کننده به مراکز درمانی دارای اعتبار باشد، حق ویزیت بیمه‌ای و در صورت نداشتن اعتبار دفترچه، حق ویزیت آزاد از فرد دریافت می‌شود.

او با اشاره به عمده مزیت و معایب این طرح اظهار داشت: کاهش خطای داروخوانی ناشی از بدخطی پزشک از مزیت‌های این طرح بوده و طولانی شدن فرآیند انتظار مراجعه‌کننده ناشی از نداشتن آموزش و تبحر کافی در داروخانه‌ها و قطعی اینترنت از معایب آن است.

مدیر کل بیمه سلامت مهاباد با اشاره به اینکه این طرح در حال حاضر در موسسه‌های خصوصی طرف قرارداد اجرا می‌شود، اعلام کرد: در این طرح فرآیند رسیدگی به نسخه‌ها به طور همزمان توسط سامانه انجام می‌شود و این عمل فرآیند پرداختی به موسسه‌ها را کوتاه‌تر می‌کند.

رسولی گفت: طرح الکترونیکی کردن دفترچه‌ها با هدف کاهش هزینه‌ها، حذف کاغذ، بهره‌وری بیشتر و خدمات‌رسانی بهتر اجرا می‌شود.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋