🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

بافقی ها میزبان قصه گویان سومین جشنواره چله قصه ها

مدیرکل کانون پرورش فکری یزد گفت: سومین جشنواره قصه گویی بومی محلی "چله قصه‌ها" به میزبانی شهرستان بافق برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از یزد ، سید حسین پیغمبری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: سومین جشنواره قصه گویی بومی محلی چله قصه محمل و محل تاثیرگزار در گردهمایی قصه گویان علاقه‌مند به آداب و رسوم و خرده فرهنگ‌های کمتر معرفی شده استان یزد است.

او با بیان این‌که جشنواره چله قصه‌ها به منظور گسترش قصه‌های بومی و محلی و شناسایی این قصه‌ها است ادامه داد: احیای سنت قصه‌گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گویان در جشنواره، برنامه‌ریزی در جهت تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه‌گویی و مشارکت مردم هم‌چنین ترویج فرهنگ قصه‌گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه از محور‌های این جشنواره است.

پیغمبری اضافه کرد: جشنواره قصه‌گویی چله قصه‌ها در سال گذشته و دومین مرحله این جشنواره درشهرستان میبد برگزار شد و مورد استقبال نیز قرار گرفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با اشاره به اینکه امسال شهرستان بافق میزبان سومین جشنواره قصه گویی چله‌ی قصه‌ها است افزود: با توجه به فراگیری بیماری کرونا و محرومیت از دیدار‌های حضوری این جشنواره از طریق مجازی برگزار می‌شود.

او افزود: محور‌های موضوعی سومین جشنواره قصه گویی "چله‌ی قصه‌ها ترویج فرهنگ قصه گویی، قصه گویی از حوادث با ارزش روایت با موضوع و محوریت آثار، ابنیه تاریخی، مشاهیر، معارف، حوادث و آداب و رسوم یزد، جمع آوری و قصه نویسی برای کودکان و نوجوانان (قصه نویسی به سبک ادبیات عامه) است.

 پیغمبری تصریح کرد: این جشنواره در چهار بخش قصه گویی ۹۰ ثانیه ایی، قصه گویی ۱۵ دقیقه ایی، قصه گویی ۵ دقیقه‌ای و قصه نویسی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد یادآور شد: جشنواره از ۲۵ الی ۲۹ مهرماه ۱۳۹۹ آغاز به کار خواهد کرد علاقه مندان می‌توانند جهت کسب اطلاع بیشتر وارسال آثار خود تا ۱۸ مهر با دبیرخانه جشنواره تماس بگیرند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋