به گزارش خبرنگار گروه استان های اخبار از کرمان ، مجید ارجوانی، مدیر کل راه آهن کرمان امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اشاره به اینکه تا دو سال آینده، خط ریلی سیرجان - کرمان را به شبکه ریلی سراسری کشور متصل می کنیم ، گفت: این پروژه به صورت مشارکتی با شرکت صنعتی معدنی گلگهر و شرکت راهآهن جمهوری اسلامی اجرا خواهد شد که ۶۵ درصد هزینههای این پروژه را شرکت صنعتی معدنی گلگهر و ۳۵ درصد دیگر آن را شرکت راه آهن جمهوری اسلامی پرداخت میکند.
او تصریح کرد: قرار است این پروژه در ۴ قطعه اجرایی شود که تاکنون در قطعه اول حدود ۱۳ درصد و در قطعه چهارم حدود ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که درصددآن هستیم که در ابتدا از سمت بردسیر به کرمان این خط ریلی را تکمیل کنیم.
مدیر کل راه آهن کرمان گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۴ میلیارد ریال به منظور بهسازی نمازخانههای بین راهی و برای ایستگاه فهرج نیز حدود یک میلیارد تومان هزینه شده است.
او افزود: حدود ۴۶ کیلومتر از سمت بافق به زرند منطقه بحرانی ریلی استان کرمان محسوب میشود که در حال اصلاح این خطوط هستیم و با این اصلاح سرعت قطارها در این منطقه از ۸۰ به ۱۲۰ کیلومتر خواهد رسید.
ارجوانی با اشاره به مشکل آب ایستگاه منطقه بم گفت: در حال رفع مشکل هستیم که ان شاء الله تاهفته آینده این مشکل حل خواهد شد.
مدیر کل راه آهن کرمان بااشاره به افزایش جابه جایی مسافر ادامه داد: در سال ۸۷ تعداد مسافری که توسط خطوط ریلی استان کرمان جابجا میشد حدود ۴۲۸ هزار نفر بود که در سال ۹۷ این آمار به یک میلیون ۱۳ هزار و ۸۴۸ رسید که در سال ۹۷ استان کرمان ۳.۶ درصد کل سهم کشور در بحث جابجایی مسافر را به خود اختصاص داده است.
او ایمنی، جابجایی بار و مسافر را از ماموریتها و اهداف راهآهن جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: صنعت راهآهن ایمنترین سیستم حمل و نقل دنیا است و راه آهن کرمان یکی از نادرترین راهآهنهای کشور است که در ۴ دوره تکمیل شده ، طول خطوط اصلی و فرعی ریلی منطقه کرمان ۷۷۲ کیلومتر است که ۶ درصد سهم خطوط ریلی کشور را به خود اختصاص داده و از لحاظ خطوط اصلی رتبه سوم و در خطوط فرعی رتبه ششم کشور را داریم.
پاسخ ها