🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

سیدالشهدا، قلب ولایت است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: قلب ولایت، امام حسین (ع) است که عالم را سرپا نگهداشته است.

به گزارش  گروه استان های  اخبار  از قزوین  ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده، ولی فقیه در استان در مراسم عزاداری چهارمین شب ماه محرم که در مسجد جامع شهر شال برگزار شد، گفت: قلب ولایت، امام حسین (ع) است که عالم را سرپا نگهداشته است، ولایت امام علی (ع) تا جایی مهم است که خداوند خطاب به پیامبر می‌فرماید که اگر این امر محقق نشود، گویا هیچ کاری انجام نداده‌ای.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: کلام اباعبدالله الحسین (ع) چراغ راه همه ماست، زیرا ایشان بسیاری از مسائل را در سخنرانی‌ها و وصیتنامه خود بیان کردند.

امام جمعه قزوین با اشاره به وصیتنامه امام (ع) اذعان کرد: امام حسین (ع)، زمانی که می‌خواستند از مدینه به مکه حرکت کنند یک وصیتنامه‌ای را آماده کردند که با شهادتین آغاز می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: اباعبدالله در وصیتنامه خود فرمودند که من برای مقام و دنیا و شهرت قیام نکردم، بلکه برای اینکه مسیر امت جدم را اصلاح کنم، قیام کردم چراکه مردم به جای طرفداری از حق، در حمایت از یزید ایستاده‌اند.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: امام حسین (ع) فرمودند که امت جدم قرار بود با جریان غدیر همراه شوند و ولایت علی (ع) و اولادش را بپذیرند و با کفر و شرک و نفاق بجنگند، اما همین مردم در حمایت از کفر و یزید ایستادند، بنابراین باید امت پیامبر اسلام را اصلاح کرده و راه را به آن‌ها نشان دهم و امر به معروف و نهی از منکر کنم.

وی با اشاره به هدف از قیام امام حسین (ع) بیان کرد: باید در همه زمینه‌ها امر به معروف و نهی از منکر کرد، اما طبق بیان امام حسین (ع) در وصیتنامه ایشان بزرگترین معروف عالم، ولایت علی (ع) و اولاد علی (ع) است و بزرگترین منکر هم سلطه معاویه و یزید و این خاندان آلوده به کفر و شرک و نفاق است که باید از میان برداشته شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: اگر امام حسین (ع) به هدفش نرسیده بود امروز ما پس از ۱۴۰۰ سال در این مکان نبودیم و این صحبت‌ها را نمی‌کردیم، امام زین العابدین (ع) می‌فرماید اگر می‌خواهید بدانید که چه کسی پیروز شده، به اذان و اقامه نگاه کنید که نام چه کسانی را به زبان می‌آورید.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: زمانی هم که در زمان غیب، ولی فقیه ما یعنی امام (ره) زمام امور را در این مملکت به دست گرفت، کم کم اروپا و آمریکا، شیاطین، صهیونیست و منافقین به کمای یاس و ناامیدی و بدبختی رفتند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: پس از رحلت امام، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی زمام امور دین و رهبری مسلمانان جهان و حمایت از مستضعفان عالم را برعهده گرفتند، حال مستکبران خراب شده و سروصدا‌هایی را از خود نشان می‌دهند.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: اگر امام و ولایت نباشد دیگر نماز، روزه و حج و سایر اعمال به درد نخواهد خورد و بی‌خاصیت می‌شوند؛ لذا دینی که در آن ولایت نیست، ارزش ندارد و مورد پسند خداوند نیست.

وی افزود: بزرگترین خبر عالم ولایت امیرالمومنین و قیامت است؛ لذا امام حسین (ع) قیام کردند تا چراغ ولایت را در دنیا روشن و زنده و پویا و فعال و آماده کنند و زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) شوند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋