🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

سطح کشت گلخانه ها به ۶۰ هزار هکتار می رسد

طهماسبی گفت: سطح کشت محصولات گلخانه ای تا افق ۱۴۰۴ به ۶۰ هزار هکتار می رسد.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی اخبار ، محمد علی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: هم اکنون حدود ۳ میلیون هکتار باغ در کشور وجود دارد که ۱۶ میلیون تن میوه از آن حاصل می‌شود.

او افزود: بیش از ۵۰ درصد صادرات به سبب بازدهی بالا در بخش باغبانی انجام می‌شود.

طهماسبی ادامه داد: موسسه تحقیقات باغبانی شکل گرفته و دستاورد‌های بسیار خوبی داشته است، ۱۴۰ رقم تجاری برای اقلیم‌های کشور معرفی شده و در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است که می‌تواند نقش بسیار مهمی در درآمد و تولید کشاورزان داشته باشد.

معاون امور باغبانی با بیان اینکه کشت گلخانه‌ای در دنیا اقبال بسیار خوبی دارد، افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه امسال به بهره برداری می‌رسد و ۴ هزار و ۶۰۰ هکتار گلخانه هم امسال پایه گذاری می‌شود و در افق ۱۴۰۴ سطح زیر کشت به ۶۰ هزار هکتار می‌رسد که جز کشور‌های پیشرو در این صنعت به حساب می‌آییم.

به گفته او، امسال قرار بود ۱۱ هزار هکتار ایجاد باغ در زمین‌های شیب دار انجام شود، اما تحت فشار سازمان برنامه و بودجه مجبور شدیم در سطح ۶۰ هزار هکتار انجام دهیم.

طهماسبی با اشاره به برنامه حمایتی در توسعه باغات بیان کرد: در ۶ استان غربی کشور اراضی مستعد انتخاب شده و سرمایه گذاری سنگین از سوی دولت انجام شده است، در منطقه طارم ۳۲ هزار هکتار زیتون کاری انجام شده است و در اراضی شیب دار هم کشت انجام می‌شود و ۵ هزار تن گیاهان دارویی هم از این گونه عرصه‌ها برداشت می‌شود.

در حال تکمیل...

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋