او ادامه داد: زمانی که درباره بازگشایی مدارس صحبت میکنیم لزوما به معنای باز کردن درب مدارس و حضور فیزیکی دانش آموز نیست، بلکه منظور ما شروع شدن جریان آموزش است. این بازگشایی به شکلی خواهد بود که دانش آموزان در موعد مقرر بدون مشکل سال تحصیلی جدید را شروع کنند.
حکیم زاده در ادامه بیان کرد: یکی از دستاوردهای شیوع کرونا درگیر شدن شدید والدین در جریان تحصیل دانش آموزان بود و با شروع این شرایط شاهد این بودیم که خانوادهها پای کار آمدند. هر چند در سند تحول بنیادین قید شده بود که خانوادهها یک شریک بنیادین هستند، اما تاکنون شرایطی پیش نیامده بود تا خانوادهها به صورت راهبردی در آموزش شرکت کنند.
او ادامه داد: سعی میکنیم این دستاورد را حفظ کنیم؛ زیرا بدون همراهی و حمایت خانوادهها حصول توفیق بسیار مشکل است و امیدواریم همین روحیه مشارکت را در سال تحصیلی جدید هم از سوی خانوادهها داشته باشیم.
معاون آموزش ابتدایی در ادامه درباره جذب معلم جدید، گفت: با مذاکراتی که با رئیس سازمان امور اداری و استخدامی انجام شد مجوزهایی را برای جذب معلم کسب کردیم. هر چند کمبود معلم زیادی داریم و تعدادی که بتواند تراکم کلاسها را حل کند بیشتر از مقداری است که به وزارتخانه مجوز داده شده است. امیدواریم برای جذب معلم تراکم مد نظر قرار بگیرد و شاهد این باشیم که در راستای عدالت آموزشی و فراهم کردن بهتر یادگیری بتوانیم معلمان بیشتری را جذب کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش درباره مدرک قابل قبول برای جذب شدن در حرفه معلمی، افزود: حداقل مدرک قابل قبول برای معلم شدن کارشناسی است. در سال تحصیلی گذشته شاهد افزایش ضریب فوق العاده شغل برای معلمان بودیم، اما واقعیتی که وجود دارد این است که دریافتی افرادی با مدرک یکسان در وزارتخانههای مختلف متفاوت است. تدریس در کلاس اول به مراتب سختتر و حساستر است و نباید بین حقوق این معلمان تفاوت وجود داشته باشد.
در حال تکمیل...
پاسخ ها