🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

آتش عشق حسین (ع) در دل ها سردشدنی نیست

با شروع ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر، محبان و دلدادگان اباعبدالله الحسین (ع) در استان فارس سوگوار و عزادار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های اخبار از شیراز ، او را ثارالله می‌نامند، همان که سر به نیزه قرآن خواند، همان معصومی که با ۷۲ تن از یارانش در صحرای کربلا، در مقابل لشکر ۳۰ هزار نفری در خون غلتید و حرارتی در دل‌های مومنان ایجاد کرد که هنوز هم بعد از گذشت بیش از هزار سال، اشک خون می‌جوشد از دیدگان شیعیان و محبانش.

حالا انتظار‌ها به سر رسید و ماه محرم؛ ماه عزای حسین (ع) و یاران باوفایش آمد. لباس مشکی به تن می‌کنیم و پرچم یا حسین (ع) بر سر خانه‌ها نصب می‌کنیم تا عرض ادارتی باشد به تاریخی‌ترین مرد عالم؛ ناخدای کشتی نجات.

آتش عشق حسین در دل‌ها سردشدنی نیست همانطور که پیامبر اکرم (ص) در حدیثی فرمود: «همانا شهادت حسین (ع) حرارتی در دل‌ها ایجاد می‌کند که هرگز خاموش نخواهد شد.» جامع الاحادیث شیعه، ج ۱۲

ابراز عشق به سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) امسال بنابر شرایط کرونایی شکل دیگری گرفته است. اگرچه کرونا اجازه کنارهم بودن و سینه زنی دسته جمعی برای سالار شهیدان همچون سال‌های گذشته نمی‎دهد، اما امسال به وسعت دل‌های بی تابمان شورعزای حسین و اهل بیت (ع) را برپا می‌کنیم.

در شرایطی که شیوع ویروس کرونا برگزاری مراسم ماه محرم را با محدودیت‌هایی روبرو کرده است، اما مردم استان فارس و شهر شیراز با رعایت دستور‌های بهداشتی، در پویش هر خانه یک حسینیه به استقبال این ماه رفتند.

مردم در این پویش با سیاه‌پوش‌کردن خانه‌های خود به سوگ شهادت سید و سالار شهیدان، امام حسین علیه‌السلام و یاران فداکار ایشان می‌نشینند.

مراسم‌های عزاداری با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی در فضای روباز بقاع متبرکه با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود و ۵۰ کانال در فضای مجازی با نام امامزادگان برای پخش زنده برنامه‌های بصیرت عاشورایی فعالیت می‌کنند.

مراسم سوگواری دهه اول محرم از ۳۰ مرداد تا ۱۱ شهریور، هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین رضوی اردکانی و ملک مکان و مرثیه‌سرایی برادران حاج کاظم محمدی، حاج سید عباس انجوی، حاج خلیل نگهبان، حاج سعید خائف پناه، حاج نجف روستا و برادران جعفر علیزاده، علی حسین‌زاده، مهدی رسولی، هادی آسیابانی و هاشم عبدالرحیم‌زادگان در صحن مطهر شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.

همچنین در پنج روز دوم محرم (۵ تا ۹ شهریور) بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، مداحان اهل بیت (ع) در رثای شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در صحن مطهر مرثیه‌سرایی می‌کنند و ویژه برنامه رادیو حرم نیز به صورت زنده در طول دهه اول محرم هر روز پخش خواهد شد.

صدا و سیمای فارس در ماه محرم رنگ و بویی تازه به خود می‌گیرد

تلوزیون، رادیو و شبکه‌های اجتماعی هم قرار است جلسات روضه خوانی و عزاداری‌ها را پخش کند تا در خانه‌ها پای منبر بنشینیم و برای امام حسین (ع) اشک بریزیم.

علیرضا باغبان منش معاونت سیمای مرکز فارس در خصوص ویژه برنامه‌های این مرکز در ایام عزاداری ماه محرم، گفت: ویژه برنامه «مسیرعاشقی» در قالب ۱۴ قسمت و به مدت زمان ۷۵ دقیقه به تهیه کنندگی اله‌بخش بهار سعدی ویژه ماه محرم از سیمای مرکز فارس پخش می‌شود.

به گفته وی برنامه «با محرم» به تهیه‌کنندگی عباس روزی‌طلب، برنامه «شب‌های شیدایی» به تهیه کنندگی حجت شهیدی نیز در ایام محرم از سیمای مرکز فارس پخش می‌شود.

شکوه یاران، شب‌های شیدایی، نای نینوا، تله تئاتر خورشید بر نیزه، تله تئاتر شب پریشانی، تله تئاتر طفلان مسلم، ۱۵ فیلم سینمایی، سریال معصومیت از دست رفته، نور هدایت، محرم در جبهه، کلام بزرگان، مستند‌های مرتبط با محرم، ریشه در زمان با موضوع محرم و دفاع مقدس، خوان محرم، خواص بی‌خواص، ۶۰ سخنرانی مذهبی، شب شعر عاشورا و پیر غلامان حسینی از جمله دیگر برنامه‌های سیمای مرکز فارس است.

  •  

۲۵ هزار بسته معیشتی جایگزین اطعام ایام محرم در فارس می‌شود

هیئت‌ها هم با دستورالعمل‌های کرونا اقامه عزای حسین می‌کنند

احد پاریابی، مدیر روابط عمومی کانون رهپویان وصال شیراز اعلام کرد مراسم‌های کانون رهپویان وصال شیراز نیز به عنوان یکی از پرمستمع‌ترین مراسمات محرم در باغ جنت شیراز برگزار می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند برای بهره بردن از مراسم از این فضا با اطمینان استفاده کنند.

همچنین برنامه محفل مجازی به «رسم رفاقت» به مدت ۲۰ شب با میزبانی و سخنرانی آیت‌الله دژکام امام جمعه شیراز از طریق صفحات اینستاگرامی حرم مطهر شاهچراغ (ع) و آیت‌الله دژکام آغاز می‌شود.

پویش نذر اهدای خون همزمان با آغاز ماه محرم

راه اندازی پویش نذر اهدای خون با شعار «فرهنگ حسینی و نذر عاشقان» در ماه‌های محرم و صفر در مراکز اهدای خون، بهانه‌ای خواهد شد تا عاشقان مکتب امام حسین (ع) برای نجات جان بیماران، قدم بزرگی را بردارند.

اگر دلی در هوای کربلا شکست و اشکی جاری شد دعا کنیم... دعا کنیم برای ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا، برای صحت بیماران بستری در بیمارستان‌ها و سلامتی کادر بهداشت و درمان...

امید است با رعایت کامل شیوه‌نامه‌ها و پیشگیری از شیوع دوباره ویروس کرونا بتوانیم، شور و شعور حسینی را در کنار هم به جهانیان نشان دهیم.

چاره‌ای نیست باید از تمام امکانات برای برگزاری محرم با کمترین حضور فیزیکی استفاده کرد محرمی که تبدیل به تاریخی‌ترین محرم خواهد شد چرا که ما ملت امام حسین (ع) هستیم و مهر و محبت اباعبدالله حسین (ع) از همان کوچکی بر دل‌هایمان زده شده است.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋