🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

با رسیدگی به نیازمندان فرهنگ اباعبدالله(ع) را احیا کنیم

تولیت آستان قدس رضوی گفت: محرم امسال با رزمایش مواسات و دستگیری از نیازمندان، فرهنگ اباعبدالله را احیا کنیم.

به گزارش گروه استان های  اخبار  از مشهد ، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی عصر پنجشنبه در آیین اذن عزا در حرم مطهر رضوی گفت: عزاداران حسینی سعی کنند در محرم امسال جلوه دیگری از عاشورا و مکتب امام حسین (ع) را به نمایش گذارند به نحوی که دستگیری از نیازمندان و خانواده‌های آبرومندی که به واسطه شیوع کرونا فقیر شدند را در اولویت خود قرار دهند و فرهنگ اباعبدالله الحسین (ع) را در رسیدگی به نیازمندان احیا کنند.

 

او افزود: عزاداران حسینی نگذارند عده‌ای دوگانه عزاداری و سلامت درست کنند از این رو عزاداری باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم انجام گیرد.


 تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: هر کس کمترین علاقه‌ای به ائمه اطهار (ع) داشته باشد شرایط کنونی در برگزاری مراسم برای او بسیار دردناک است، هم غم عاشورا و هم غم یک سری محدودیت‌ها را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین مروی  با تاکید بر برگزاری عزاداری برای امام حسین (ع) در شرایط محدودیت‌های کرونا، بیان کرد: هرگز نباید نام اباعبدالله الحسین (ع) و برگزاری روضه‌ها کمرنگ شود، اما باید به گونه‌ای عمل کرد که بدخواهان بگویند "مسلمانان و شیعیان دارای عقلانیت نیستند".

 


او تصریح کرد: عزاداران پروتکل‌های بهداشتی را به درستی رعایت کنند، نباید دچار احساسات شوید، زیرا اسلام دین منطق و عقلانیت است و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و دین اسلام نیز همین را از ما می‌خواهند.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: عاشورای اباعبدالله (ع) صرفا یک حادثه و یک اتفاق تلخ نبود که در یک مقطع تاریخی به وجود آمده و بعد هم پایان یافته باشد بلکه عاشورا جریانی زنده و جاویدان است که در طول تاریخ برای همه حق جویان الهام بخش و هدایتگر است.

حجت الاسلام و المسلمین مروی اظهار کرد: مسئولیت خطیر عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) مراقبت از فرهنگ عاشورا، معارف نورانی و حیات بخش آن است لذا محافل و هیات‌های عزاداری، مجالس روضه خوانی ما باید همراه با شور و شعور باشد.

او افزود: در مراسم عزاداری هیات‌های مذهبی که به نام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار می‌شود، باید احساس، معرفت زایی، جهل زدایی، دشمن شناسی به هنگام، شهامت در اتخاذ تصمیمات سخت و سرنوشت ساز، ظلم ستیزی و مقاومت، ایستادگی در برابر امویان زمانه وجود داشته باشد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋