🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

معرفی داستان های کوتاه از نویسندگان چیره دست کرمانشاهی

معرفی پنج مجموعه داستان «سال‌های بی‌سرو، عسل تلخ، نیوکاسل، غریق و جهنم به انتخاب خودم» از پنج نویسنده کرمانشاهی که نشان از توان و ظرفیت بالای نویسندگان در داستان‌نویسی کوتاه است.

به گزارش گروه استان های  اخبار  از کرمانشاه ؛  داستان کوتاه مثل سایر انواع ادبی، وضع و موقعیت بشری را برای خواننده روایت می‌کند؛ نویسنده­ داستان کوتاه در کار خود همان قدر هوشیار و منظم است که یک شاعر؛ شعر و داستان کوتاه خویشان نزدیک اند و هر ۲ ساحتی دقیق و موجز و ظریف دارند.

یکی از دلایل گرایش نویسندگان ما به داستان کوتاه در این دوره­ پر جنب و جوش، این است که در داستان کوتاه بهتر می‌توان موقعیت‌­ها و لحظه­‌های حساس و ناپدار و رویداد‌های تند و زودگذر را تصویر کرد؛ نویسندگان ما در هر دوره­‌ای که هر روز حادثه­ تازه­ای رخ می‌­داد و فرصت بررسی دقیق و تحلیل وقایع و شخصیت پردازی‌های مفصل نبوده، به داستان کوتاه روی آوردند.

در کرمانشاه نویسندگان چیره­‌دستی هستند که به دور از هیاهوی زندگی و در این برهوت فرهنگی، کنج عزلت گزیده و تمام هم و غمشان نوشتن داستان کوتاه است.

سال‌­های بی سرور: مجموعه­ داستانی به قلم محمد مسعود کیایی است و مشتمل بر ۱۰ داستان؛ این کتاب در قطع رقعی، ۱۵۲ صفحه و جلد شومیز به قیمت ۲۵ هزار تومان با تیراژ هزار جلد توسط انتشارات سرانه (کرمانشاه) به چاپ رسیده است.

نثر روان و شیوه­ داستان پردازی جذاب و قصه­‌های شیرین از ویژگی‌­های بارز این کتاب است؛ کتاب از کیفیت کاغذ و چاپ بسیار بالایی برخوردار است؛ از دیگر خصیصه­‌های این کتاب می‌­توان به ویرایش فنی و محتوایی قابل قبول آن اشاره کرد، طوری که به ندرت می­‌توان در آن اشتباه املایی یا انشایی پیدا کرد؛ این نشان می‌­دهد که در چاپ و نشر آن وسواس خاصی به خرج داده شده است.

کیایی زاده متولد ۱۳۳۸ از کرمانشاه است و از نوجوانی نوشتن را آغاز کرده و تاکنون موفق به چاپ و نشر چندین کتاب داستان کوتاه و بلند از جمله «خاص بانو»، «روایت­‌های راویان»، «آواز آب» و «شاخه­ گل» شده است؛ این نویسنده­ پیشکسوت هم اکنونباجدیت و کوشش فراوان در حال نوشتن داستان­‌های بیشتر است.

عسل تلخ: عنوان مجموعه داستان دیگری است که محسن اخوان گوران نوشته و از سوی انتشارات آثار برتر کرج به چاپ رسانده است.

این کتاب در اندازه­ رقعی، جلد شومیز، ۲۰۹ صفحه با تیراژ هزار نسخه، به بهای ۲۰ هزار تومان منتشر شده است؛ این مجموعه داستان شامل ۱۶ داستان کوتاه و هشت قطعه شعر آزاد است که خود نویسنده سروده و آن­ها را به افرادی تقدیم کرده است؛ کتاب از محتوا و کیفیت چاپ قابل قبولی برخوردار است.

اخوان گوران متولد ۱۳۳۳ کرمانشاه است و تنها همین کتاب از او در دسترس است.

نیوکاسل: مجموعه­ داستان دیگری است که یک نویسنده­ دیگر کرمانشاهی به نام آرش محمودی در سال ۱۳۹۸ با روزنه (تهران) منتشر کرده است.

این کتاب در قطع رقعی، جلد شومیز، کاغذ سفید، در ۱۶۰ صفحه و بهای ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان به بازار نشر عرضه کرده است.

داستان‌­های این مجموعه همگی برنده جایزه­ جشنواره ­ها هستند و نویسنده در ابتدای هر داستان به جایزه­ آن اشاره کرده است و هر داستان به فرد خاصی تقدیم شده است.

از این نویسنده که زاده تپه­ فتحعلی ­خان کرمانشاه در سال ۶۴ است، داستان‌­های دیگری از جمله، «فالانژیست‌­ها» و «صدای ایران» منتشر شده است؛ این نویسنده­ جوان همواره در جشنواره‌­های مختلف ادبی برگزیده و برنده­ جوایز بوده و در بسیاری از جشنوار‌های دیگر به داوری داستان پرداخته است؛ وی هم اکنون مشغول روزنامه نگاری است و برای نشریه­‌های کرمانشاه قلم می‌زند.

غریق: مجموعه داستان دیگری است به قلم مهرداد مرادی که در اندازه رقعی، جلد شومیز با ۱۶۲ صفحه به بهای ۱۴ هزار تومان با تیراژ هزار نسخه، از سوی انتشارات سرانه منشتر کرده است.

این مجموعه شامل ۱۱ داستان کوتاه است که به سبک رئالیسم به موضوعات اجتماعی روز پرداخته است؛ علاوه بر نثر متفاوت، از ویژگی‌های برجسته دیگر این کتاب می‌­توان به کیفیت کاغد و جلد و چاپ اشاره کرد.

مرادی که مسئولیت و مدیریت انتشارات سرانه کرمانشاه را بر عهده دارد، زاده ۱۳۵۰ دالاهو است و حدود ۲۰ سال است مشغول ترجمه و نوشتن است.

تاکنون از او ۱۰ عنوان کتاب منتشر شده است که در راس آن­ها می­‌توان به رمان «تابستان خطرناک»، مجموعه داستان کوتاه «مروارید»، رمان «برخاسته»، مجموعه اشعار «واژه‌­های مسافر»، «مجموعه اشعار رون راش» داستان «حمام ترکی»، مجموعه داستان «یادداشت‌هایی از یک دیوانه» و ۲ کتاب در حوزه­ تخصصی فناوری اشاره کرد.

جهنم به انتخاب خودم: یکی دیگر از مجموعه داستان­‌هایی است که استاد پیشکسوت داستان نویسی کرمانشاه، آقای اسماعیل زرعی، نوشته و به همت کیومرث کریمی و انتشارات مروارید منتشر شده است؛ این کتاب در اندازه­ رقعی، جلد شومیز، ۱۴۵ صفحه، تیراژ ۵۵۰ نسخه و به بهای ۱۳ هزار تومان چاپ شده است.

این کتاب مشتمل بر ۱۶ داستان کوتاه است که کریمی آن‌ها را با وسواس ویژه­‌ای انتخاب کرده است؛ عنوان کتاب از یکی از داستان‌­های کوتاه کتاب گرفته شده است که در سیزدهمین دوره مسابقه­ ادبی صادق هدایت در سال ۱۳۹۳ از بین هزار و ۱۵۶ اثر مقام نخست را کسب کرده و برنده­ تندیس صادق هدایت شد.

زرعی در سال ۱۳۳۷ در کرمانشاه زاده شد و از دوران نوجوانی به ادبیات علاقه‌مند شده و تاکنون موفق به انتشار بیش از ۱۵ اثر داستانی شده است که غالباً به سبک رئالیسم و پست مدرنیسم نوشته شده اند.

از جمله کتاب­‌های اومی­‌توان به «سفر در غبار»، «رویای برزخی»، «افسانه‌­های عامیانه» و «سرزمین قصه ها» اشاره کرد.

منبع ایرنا 
ز

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋