🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

طرح اقدام و عمل حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج فارس تدوین شد

طرح اقدام و عمل حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج فارس تدوین شده و قرار است با مشارکت بین سه استان ساحلی خلیج فارس اجرا شود.

به گزارش گروه استان‌های  اخبار  از بوشهر ، در اجرای برنامه‌های حفاظت از گونه‌های زیستی استان بوشهر و با حمایت شرکت پتروشیمی نوری، کارگاهی آموزشی با عنوان حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج فارس در شهر بوشهر و با حضور کارشناسان ادارات مرتبط برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این کارگاه گفت: فعالیت موثری در این زمینه با مشارکت انجمن طرح سرزمین و شرکت پتروشیمی نوری صورت گرفته و طرح اقدام و عمل حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج فارس تدوین شده است.

فرهاد قلی نژاد افزود: این طرح که حاصل سال‌ها تلاش و پایش دلفین این انجمن در اکوسیستم خلیج فارس بوده، در نهایت به بار نشسته است.

او ادامه داد: مصوب شده است برنامه حفاظتی از دلفین گوژپشت بین سه استان ساحلی خلیج فارس (بوشهر- خوزستان-هرمزگان) هماهنگ شود. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر عنوان کرد: در این برنامه مصوب در تلاش هستیم علاوه بر پایش این گونه که به صورت معمول اجرا می‌شود، به حفظ و پایش زیستگاه گونه نیز اقدام کنیم.

قلی نژاد گفت: مساله اولویت دار ما در حفاظت محیط زیست کشور، پایش و حفاظت زیستگاه گونه‌های زیستی است که ناشی از تخریب شدید و گسترده زیستگاه گونه‌ها بوده است.

او افزود: تخریب زیستگاه‌های طبیعی به طور غیرمستقیم مرتبط با آلودگی‌های زیست محیطی گسترده‌تر مانند پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی و شهری می‌شود و از همین رو تدوین یک برنامه اقدام و عمل گسترده در این زمینه به امری بسیار مهم و حیاتی مبدل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در خصوص تخریب زیستگاه‌های دلفین در خلیج فارس، نشت نفت از خطوط فرسوده انتقال در خلیج فارس و سایر آلاینده‌هایی که به خلیج فارس ریخته می‌شود مانند فاضلاب شهری و صنعتی و تردد گردشگران را در این زمینه موثر دانست و بیان کرد:  با توجه به تمام این شرایط تهدیدکننده زیستگاهی، به نظر می‌رسد که باید در طرح اقدام و عمل بی شک به مساله پایش زیستگاه‌های گونه‌ای نیز توجه اکید شود.

قلی نژاد از نقش بسیار مهم و حیاتی جوامع محلی و سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌ها در حفاظت از گونه دلفین گوژپشت خلیج فارس یاد کرد و از همه دغدغه‌مندان در این زمینه خواست که در طرح اقدام و عمل مشارکت کنند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋