🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

اجرا سد گرین نهاوند با سرمایه گذاری بخش خصوصی

اجرا سد گرین نهاوند با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: سد گرین نهاوند از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از همدان ، منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه ساخت سد گرین از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال پیگیری است گفت: موضوع تامین مالی احداث سد مخزنی گرین و تاسیسات جانبی آن با ورود سرمایه‌گذاری بخش خصوصی محقق خواهد شد.

او به بیان کمبود اعتبارات دولتی و تاکید دولت بر اجرای پروژه‌ها توسط بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: تامین مالی احداث این سد از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی پیگیری و اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان افزود: رایزنی‌ها و مذاکراتی با بانک‌های کشاورزی، صادرات و تجارت در سطح کشور مبنی بر ایجاد کنسرسیوم انجام شده تا در این پروژه شاهد جذب حداکثر سرمایه‌ای با مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان باشیم.

ستوده به مشخصات پروژه اشاره کرد و یادآور شد: سد گرین از نوع سد سنگریزه‌ای با هسته رسی با حجم تنظیم ۲۲.۱ میلیون متر مکعب بوده و ارتفاع آن از بستر رودخانه ۵۶ متر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان اظهار کرد: مجوز فراخوان سرمایه‌گذار از بانک کشاورزی دریافت شده و تفاهم‌نامه اولیه‌ای نیز با بانک کشاورزی به عنوان عامل سه بانک مرتبط، منعقد شده است.

او  اضافه کرد: فراخوان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده و حداکثر تا سوم شهریورماه مهلت ارائه پیشنهادات سرمایه‌گذاران وجود دارد.

ستوده بیان کرد: زمان‌بندی بازپرداخت اصل و سود تسهیلات مورد نیاز بدین گونه است که ۶ ماه بعد از اتمام سقف تعهدات مالی سرمایه‌گذار پروژه آغاز و طی مدت سه سال در اقساط سه ماهه باز پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به مراتب تضمین مالی بازپرداخت اصل و سود تسهیلات مالی عنوان کرد: بازپرداخت اصل و سود و تایید آن توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بوده و صدور ضمانت‌نامه بازپرداخت مطابق آیین‌نامه اجرایی تضمین خواهد شد.

او گفت: مقدار باقیمانده پولی که فعلا برای تکمیل سد گرین مورد نیاز است، ۱۸۵ میلیارد تومان است.

ستوده افزود: اگر بانک‌ها به این موضوع ورود پیدا کنند، دولت با سودی معقول حدود ۳۴۰ میلیارد تومان را با اصل آورده و سود تسهیلات دولتی تضمین و پرداخت خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان به بیان مزایای انجام پروژه از طریق بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: زمانی که بخش خصوصی عهده‌دار موضوع می‌شود، سرعت اجرای پروژه افزایش و همین‌طور قیمت تمام شده هزینه‌های صرف شده برای تحقق و اجرای طرح کاهش پیدا خواهد کرد.

او با اشاره به تغییراتی که نسبت به برخی از مولفه‌های سد به وجود آمد گفت: برای جلوگیری از غرق شدن چشمه گاماسیاب زیر آب مخزن و جلوگیری از فرار آب، ارتفاع، حجم و برخی از مولفه‌ها تغییر پیدا خواهد کرد.

ستوده با بیان مزایای احداث سد گرین خاطرنشان کرد: این سد ضمن ایجاد جاذبه گردشگری برای منطقه، تامین‌کننده آب شرب و صنعت شهرستان نهاوند بوده و در تنظیم آب کشاورزی نیز بسیار موثر است.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋