🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

اعلام وضع شورش در پورتلند در پی تداوم اعتراضات به نژادپرستی

در پی ادامه اعتراضات به نژادپرستی در پورتلند آمریکا، پلیس این شهر در آن وضع شورش اعلام کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل اخبار به نقل از هیل، به دنبال اعتراضات دامنه‌دار در ایالت اورگن آمریکا، و با گذشت ۸۰ روز متوالی از این شورش علیه نژادپرستی در پورتلند، پلیس این شهر وضع شورش را در آن اعلام کرده است.

به نوشته هیل، روز گذشته تجمعی مسالمت‌آمیز در پورتلند با حضور تقریبا ۳۰ نفر شکل گرفت، اما دخالت طرفداران گروهی راستگرا و افراطی با نام «ستایشگران میهن» و مداخلاتشان به درگیری میان افراد حاضر در تجمع با آن‌ها انجامید که در نهایت پلیس اقداماتی انجام داد.

در پی قتل جورج فلوید و اقدام وحشیانه پلیس آمریکا در خفه کردن یک سیاهپوست، موجی از اعتراضات سراسری علیه نژادپرستی نهادینه شده در این کشور ایجاد شد. حضور فعال سفیدپوستان در این تظاهرات برجسته بود. مردم آمریکا از خشونت پلیس این کشور به ستوه آمدند و خواستار اصلاحات جدی در این‌باره شدند.

حدود دو هفته گذشته با اوج گرفت خشونت اعتراضات در پورتلند، گروهی از معترضان به داخل ساختمان انجمن پلیس در این شهر روانه شدند. ساختمان مذکور در پی حمله معترضان به آتش کشیده شد و دود اطراف ساختمان را فرا گرفت.

همچنین اخبار بازداشت شهروندان به دست پلیس مکرر منتشر شده است. به طور مثال هفته گذشته پلیس پورتلند با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در جریان اعتراضات شدید و خشونت آمیز شب گذشته این شهر که در اعتراض به نژادپرستی به راه افتاده ۱۶ نفر را دستگیر کرده است.

همچنین، بر اساس یادداشتی که در وزارت امنیت میهن آمریکا تهیه شده و به رویت نشریه نیویورک تایمز رسیده است، ماموران فدرالی که در میان اعتراضات گسترده مردمی به پورتلند اعزام شده‌اند هیچ گونه آموزش لازم برای برخورد با شورش‌ها و کنترل جمعیت را ندیده‌اند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋