🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

آزادگان مدال خدمت به اسلام را دریافت کردند جانبازی و اسارت سختی پیوسته دارد

آیت الله حسینی همدانی گفت: آزادگان مدال خدمت به اسلام، قرآن و اهل‌بیت را باتحمل سختی‌های دوران اسارت در رژیم صدام دریافت کردند.

آزادگان مدال خدمت به اسلام را دریافت کردند / جانبازی و اسارت سختی پیوسته دارد
به گزارش خبرنگار گروه استان های اخبار از البرز ، هم‌ زمان با بیست و ششم مردادماه سالروز ورود آزادگانِ سرافراز به وطن، جمعی از آزادگان و ایثارگران البرزی با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرج، با آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی دیدار و گفت و گو کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی در این دیدار بابیان این که آزادگان مدال خدمت به اسلام، قرآن و اهل‌بیت را باتحمل سختی‌های دوران اسارت در رژیم صدام دریافت کردند، گفت: افتخار شهدا این بود که در راه خدا شهید شده و آن امتیاز بالا را به دست آوردند و بقیه ایثارگران به نسبت و به‌نوبه خودشان قابلیت‌های دینی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی را در فضای عملکردی‌شان نشان دادند و این امر به‌مراتب سخت‌تر از شهادت بود.

امام جمعه کرج بابیان این‌که شهادت یک قله است، افزود: جانبازی و اسارت سختی متداوم دارد و تحمل سختی‌ها و فشارها زیاد بوده و اجر و حسنه فراوانی برای آن‌ها نوشته می‌شود و رهبر معظم انقلاب نیز در این رابطه دربیانی می‌فرمایند: جانباز مانند شهید است، اما شهیدی که دائم در حال شهید شدن است .

نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به این‌که تحمل سختی برای خانواده جانبازان و آزادگان بیشتر بوده، گفت: در دوران اسارت، ارتباطات و شرایط طوری ساخته می‌شود که افراد با زندگی همراه با اسارت سازگاری پیدا می‌کنند اما خانواده‌ها ذهن و فکرشان مشغول است و این باعث می‌شود تا زحمات و لطمات زیادی را متحمل شده که از آن‌ها تشکر و قدردانی می‌کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه در زمان‌های مختلف اسارت و زندان‌هایی که به خاطر یک هدف و انگیزه بوده تبدیل به دانشگاه و محل رشد افراد می‌شود، افزود: چه آن‌هایی که دوران طاغوت به زندان افتاده و چه آن‌هایی که در دوران جنگ به اسارت رفته‌اند فضاهای تربیتی مختلف و اثرات معنوی فراوانی برایشان به همراه داشته است و فشارهای دوران اسارت روحشان را آرام‌آرام محکم و دارای افق روحی و معنوی بالایی شده‌اند.

آیت الله حسینی همدانی بابیان این که غربت و دوری از خانواده برای اسرا حسنه و باقیات‌الصالحات است، گفت: اسرا در روزی که همه فقیر هستند سرمایه‌دارند و در روایتی از معصوم علیه‌السلام آمده است که در روز قیامت براى هرروز از روزهاى عمر بنده بیست‌ و چهار گنجینه، به تعداد ساعات شبانه‌روز، گشوده می‌شود و لذا اگر این‌طور به مسئله نگاه کنیم تمام ساعاتی که در اسارت بودند را در آن جعبه‌ها برایش پر نوشته‌اند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋