🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

شکست مفتضحانه آمریکا در تصویب قطعنامه ضدایرانی

آمریکا موفق به تصویب قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل نشد.

به گزارش گروه بین الملل اخبار، تلاش آمریکا برای تصویب پیش نویس قطعنامه برای تمدید تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران ناکام ماند.

بر این اساس، تنها کشور دومینیکن به این قطعنامه رای مثبت داد. یازده کشور عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای ممتنع دادند. همچنین چین و روسیه با مخالفت خود این قطعنامه را وتو کردند. این قطعنامه برای تصویب نیازمند ۹ رای موافق اعضا و عدم مخالفت ۵ عضو دائم شورای امنیت شامل روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آمریکا بود.

آمریکا تاکید کرد پس از ناکامی در تصویب تحریم های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، با استناد به برجام (علی رغم خروج خود از آن) مکانیسم ماشه را فعال خواهد کرد و به این ترتیب تمامی تحریم های سازمان ملل علیه ایران را باز می گرداند. با این حال، بسیاری از حقوقدانان بین المللی می گویند این اقدام آمریکا وجهه قانونی ندارد. 

پمپئو: شورای امنیت در حفاظت از صلح و امنیت بین المللی شکست خورد

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: شاهد آن بودیم که شورای امنیت قطعنامه آمریکا را درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رد کرد. مخالفت شورای امنیت با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نشان از شکست این نهاد در حفاظت از صلح و امنیت بین المللی است.

وی افزود: شورای امنیت یک قطعنامه سیزده ساله مربوط به تحریم های تسلیحاتی ایران را رد کرد و هم اینک پس از یک دهه دست بزرگترین کشور حامی تروریسم را برای خرید تسلیحات متعارف باز گذاشت. این اقدام شورا به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

پمپئو تاکید کرد: امروز شورای امنیت نتوانست ایران را مجبور به پاسخگویی کند. این شورا خواسته های کشورهای خاورمیانه را نادیده گرفت. آمریکا برای تصحیح این اشتباه به کار خود ادامه خواهد داد. 

بر اساس توافق هسته‌ای ایران، تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه تهران در اکتبر (مهر) سال میلادی جاری به پایان می‌رسد. مقامات دولتی آمریکا مدعی هستند دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور با خروج از برجام، آن را نقض نکرده و همچنان می‌توانند به عنوان یکی از طرف‌های آن به بند‌های مندرج در این توافق برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران متوسل شود. آن‌ها امیدوارند با توسل به بند موسوم به مکانیسم ماشه یا سازوکار حل اختلافات بتوانند تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کنند.

بر اساس مکانیسم ماشه، اختلاف حل نشده در کمیسیون مشترک برجام که شامل کشور‌های عضو این توافقنامه است، به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داده خواهد شد. در صورتی که این نهاد امنیتی نیز ایران را به نقض برجام محکوم کند، تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل که قبل از برجام نیز وجود داشت، بدون طی شدن هرگونه پروسه‌ای علیه ایران اعمال خواهد شد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋