🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

در عزاداری های محرم شور و شعور حسینی در کنار هم باشند

امام جمعه رستاق گفت: مراسم ماه محرم باید به نحو شایسته برگزار و شور و شعور حسینی با هم جلوه گر شود.

حجت الاسلام و المسلمین دلاوری، امام جمعه رستاق
به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از یزد ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی دلاوری امام جمعه رستاق گفت: همه باید مراسم ماه محرم را به نحو شایسته برگزار کنیم و شور و شعور حسینی را با هم جلوه گر سازیم.

او رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی در مورد عزاداری ماه محرم را از هیئات مذهبی و برگزارکنندگان مجالس سیدالشهدا ء علیه السلام خواستار شد و افزود: بهتر است نذورات و اطعام در ماه محرم را به سمت کمک‌های مومنانه به مستمندان و یاری رسانی به بخش درمان و بهداشت سوق داده شود.

حجت الاسلام دلاوری با تبریک روز مباهله به نمازگزاران جمعه در فضیلت این روز نکاتی را بیان کرد و ادامه داد: در روز مباهله پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به دستور پروردگار، عزیزترین عناصر انسانی خود را به صحنه آورد تا حق را آشکار کند و خلاف حق را نابود کند.

امام جمعه رستاق تصریح کرد: امام حسین علیه السلام هنگامی که دید یزید جامعه را به نابودی می‌کشد و فضا را آلوده می‌کند مباهله عملی انجام داد و عزیزترین عناصر انسانی خود را عملا به میدان آورد تا حق را آشکار و باطل را نابود نماید و امروز هم جامعه ما نیاز به الگوی مباهله دارد یعنی باید با تکیه بر اقتدار ایمانی خویش در برابر دشمن و استکبار بایستد و با قول و فعل حقانیت خود را ثابت کند.

خطیب جمعه رستاق با اشاره به ۲۵ ذی الحجه روز خانواده اظهار داشت: نزول سوره هل اتی در مدح اهل البیت علیهم السلام که الگوی تمام عیار یک خانواده اسلامی برای زندگی ما است نشانگر این است که ایثار، اگر با اخلاص همراه شد پاداش دنیوی و اخروی دارد و کار مخلصانه با برکت می‌شود.

امام جمعه رستاق افزود: اعتماد به آمریکا، بروز اختلاف و از دست رفتن اتحاد در جامعه، حذف عوامل حقیقی تولید سیاسی یعنی مجلس و روحانیت و غفلت از مبانی دینی و نیرو‌های اسلامی عواملی بود که در داخل کشور توانست به بیگانگان کمک کند تا کودتای ۲۸ مرداد را بوجود آورند.

همچنین به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، در میعادگاه نمازجمعه شرف آباد رستاق از آزادگان سرافراز منطقه رستاق تجلیل نمود و در پایان به عبرت‌هایی از ماجرای کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ پرداخت.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋