🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

برای تقویت سیستم ایمنی بدن چه بخوریم؟

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: مصرف پروتئین، غلات، لبنیات و مواد غذایی دارای روی، ایمنی بدن افراد را در مقابل کرونا ویروس محافظت می‌کند.

امیر بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اعلام اینکه تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با بیماری‌ها بسیار مهم و حیاتی است، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های  اخبار  از مهاباد ، اظهار کرد: سیستم ایمنی بدن به منظور عملکرد صحیح به چند دسته از مواد مغذی شامل پروتئین، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E به همراه مواد معدنی مانند روی (زینک) و آهن نیاز دارد که می‌توانید آن‌ها را از طریق رژیم غذایی روزانه دریافت کنید. 

بهزاد بیان کرد: مصرف پروتئین‌هایی که دارای ارزش بیولوژیکی بالا مانند سفیده تخم مرغ برای افزایش ایمنی بدن توصیه می‌شود.

سخنگوی اطلاع رسانی ستاد کرونای مهاباد افزود: در حالی که مطالعات بیشتری در مورد رابطه میان ویتامین دی و سلامت سیستم ایمنی مورد نیاز است، اما برخی تحقیقات نشان داده‌اند که استفاده از مکمل‌های ویتامین دی می‌تواند به بدن شما کمک کند که به جنگ بیماری‌های تنفسی از جمله کرونا ویروس بروید.

او با بیان اینکه ویتامین دی می‌تواند در روغن ماهی، مانند سالمون، و در شیر یا غذا‌های تقویت شده با ویتامین D یافت شود، اضافه کرد: سطح ویتامین D در بدن ما تحت تاثیر قرارگیری در معرض نور خورشید، شکل پوست، و عرض جغرافیایی منطقه زندگی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه افراد به فاصله هر ۱۵ دقیقه بین ۶۰ تا ۱۲۰ سی سی مایعات ترجیحا آب باید بنوشند، ادامه داد: مصرف گوشت‌های سفید مانند مرغ، گوشت ماهی می‌تواند تامین‌کننده نیاز پروتئین بدن باشد.

بهزاد گفت: مواد غذایی دارای روی، سلنیوم و امگا ۳، مصرف لبنیات به صورت کم چرب، مصرف انواع میوه و سبزی ترجیحا با رنگ‌های نارنجی، قرمز یا حتی بنفش پررنگ در افزایش ایمنی بدن موثر است.

این مقام مسئول تصریح کرد: مصرف غلات کامل سبوس دار مانند نان‌های سبوس‌دار دارای ویتامین‌های گروه B و سلنیوم و روی به افراد توصیه می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد یادآور شد: مغز تخم آفتاب گردان سرشار از مواد مغذی شامل فسفر، منیزیم و ویتامین B ۶ است و این دانه‌ها به طرز شگفت‌انگیزی سرشار از ویتامین E هستند.

او اذعان کرد: مغز تخم آفتاب گردان می‌تواند تا ۸۲ درصد از نیاز روزانه بدن ما را تنها با مصرف یک چهارم فنجان در روز تامین کند.

همچنین می‌توان گفت دیگر راه‌های تقویت سیستم ایمنی بدن تغییر در شیوه زندگی افراد از جمله ترک سیگار، ورزش منظم، وزن متعادل، اجتناب از نوشیدن الکل یا مصرف کم آن، خوابیدن کافی، کاهش اضطراب و استرس و رعایت بهداشت عمومی اشاره کرد که سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشیده و آن را در مبارزه با عوامل بیماری‌زا مقاوم می‌کنند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋