🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

مذاکرات با کره جنوبی برای ایجاد راه حل خرید دارو و تجهیزات پزشکی

معاون اداره کل همکاری‌های بین المللی وزارت بهداشت گفت: به دلیل تحریم، پولی به حساب شرکت‌های دارویی کره‌جنوبی واریز نشده است.

مذاکرات با کره جنوبی برای ایجاد راه‌حل خرید دارو و تجهیزات پزشکی

نائلی معاون همکاری‌های اقتصادی اداره کل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی اخبار ، با اشاره به برگزاری وبینار مسئولان وزارت بهداشت ایران با مسئولان وزارت بهداشت کره جنوبی در خصوص آزاد شدن پول کشورمان در بانک‌های این کشور جهت واردات دارو و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: به دلیل تحریم ناجوانمردانه بانک مرکزی ایران از سوی آمریکا، تبادل پول بین بانک مرکزی و کشور‌های دیگر مثل کره جنوبی برقرار نمی‌شود و خرید دارو و تجهیزات از شرکت‌های بین المللی با مشکلاتی روبرو شده است.

او ادامه داد: وزارت بهداشت از طریق وبینار، جلسه‌ای با مسئولان وزارت بهداشت کره جنوبی در خصوص آزاد کردن پول و منابع مالی بانک مرکزی ایران در کشور کره جهت خرید دارو و تجهیزات پزشکی از شرکت‌های کره‌ای برگزار کرده است تا خرید دارو و انتقال پول بدون بروز هیچ مشکلی انجام شود.

معاون همکاری‌های اقتصادی اداره کل همکاری‌های بین المللی وزارت بهداشت افزود: در حال حاضر خرید دارو و تجهیزات پزشکی به صورت پیش فاکتور از شرکت‌های معتبر کره‌ای انجام شده و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجوز برداشت پول از حساب بانک‌های ایران واقع در کشور کره جنوبی جهت واردات دارو و تجهیزات پزشکی را صادر کرده است، اما هنوز به دلیل مشکلات تحریم و نبود نقل و انتقالات، پول به حساب شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی کره جنوبی واریز نشده است.

نائلی بیان کرد: در حال حاضر همکاری خوبی با کشور چین در زمینه تامین دارو و تجهیزات پزشکی انجام شده و این کشور کمک‌های زیادی به کشورمان اهدا کرده و خرید دارو و تجهیزات از شرکت‌های معتبر و استاندارد چینی انجام شده است.

معاون همکاری‌های اقتصادی اداره کل همکاری‌های بین المللی وزارت بهداشت گفت: یک جلسه مجازی با مسئولان وزارت بهداشت عراق در زمینه رفت و آمد تجار و انتقال کالا‌ها بین دو کشور بر اساس پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد تا بهترین راه‌حل، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تدوین و نهایی شود.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋