🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

۱۲۰ حلقه چاه غیرمجاز طی سال جاری مسدود می شود

رئیس امور آب مهاباد گفت: امسال سهمیه مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز در شهرستان مهاباد ۱۲۰ حلقه تعیین شده است.

رضا جهینی رئیس امور آب مهاباد با اعلام اینکه سهمیه مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز ۱۲۰ چاه در این شهرستان تعیین شده است، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های  اخبار  از مهاباد ، اظهار کرد: این تعداد سهمیه پر کردن چاه غیر مجاز طبق اعلام وزرات نیرو تعیین شده که باید تا پایان سال جاری مسدود شود.

این مقام مسئول در مهاباد با بیان اینکه حجم تخلیه‌ی کل چاه‌های غیر مجاز مهاباد بیش از ۷۰ میلیون متر مکعب است، افزود: تاکنون ۵ هزار و ۳۶۴ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان شناسایی شده و نسبت به مسدود کردن آن اقدام شده است.

جهین اذعان کرد: ۸ حلقه چاه غیرمجاز با دستور قضایی از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان مسدود شد.

او با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۳ که طرح انسداد چاه‌های غیرمجاز با فرم جدید کلید خورد تاکنون بیش از ۶۰۰ حلقه چاه با تخلیه سالانه ۴.۹ میلیون مترمکعب مسدود شده، اضافه کرد: سهم امسال این شهرستان در انسداد چاه‌های غیرمجاز، ۱۲۰ حلقه تعیین شده و تا آخر سال باید با دستور مراجع قضایی نسبت به انسداد آن‌ها اقدام شود.

رئیس امور آب مهاباد با بیان اینکه هم اکنون یکهزار و ۵۳۹ حلقه چاه دارای مجوز در مهاباد با حجم تخلیه بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد یکهزار و ۲۸۷ حلقه در بخش کشاورزی با حجم تخلیه ۴۴.۵ میلیون مترمکعب، ۱۹۰ حلقه با حجم تخلیه ۳.۵ میلیون مترمکعب مربوط به بخش صنعت و ۵۹ حلقه نیز با حجم تخلیه ۶ میلیون مترمکعب مربوط به آب شرب است.

جهینی تاکید کرد: در همین راستا جهاد کشاورزی برای مبارزه با بهره‌برداری‌های غیرمجاز از آب‌های زیرزمینی و چاه‌های فاقد مجوز با همکاری شرکت آب منطقه‌ای سیاست ارایه‌نکردن هرگونه تسهیلات و خدمات کشاورزی به متخلفان را در پیش گرفته‌است و کشاورزان را به اجرای روش‌های نوین آبیاری که دولت برای آن‌ها یارانه خوبی را در نظر گرفته‌است، هدایت می‌کند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋