🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

فعالیت ۶۰ موسسه قرآنی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران  جوان  از تبریز ،حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ رئیس سازمان دارالقرآن کریم در دیدار با نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقیگفت: از مجموع موسسه‌ها و خانه‌های قرآنی فوق تعداد ۶۰ موسسه در آذربایجان شرقی فعالیت دارند که با توجه به استعداد‌ها و شرایط این استان می‌توان نسبت به افزایش آن‌ها اقدام کرد.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم بااشاره به ۱۲ هزار موسسه‌ و خانه‌های قرآنی درایران افزود:حدود۶۰ موسسه در آذربایجان شرقی فعالیت دارند .

او  با اشاره به اینکه ۳۷ سال از تأسیس سازمان دارالقرآن می‌گذرد و هدف اصلی آن تصحیح و نوشتن کتابت قرآن است، اظهار داشت: در کنار این هدف مهم و محوری، رسالت‌های دیگری هم‌چون تلاوت قرآن نیز به آن اضافه شده است.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم با بیان اینکه بر اساس آمار‌های بعد از انقلاب فضا‌های قرآنی کشور متفاوت‌تر از دوران قبل از انقلاب شده است، یادآوری کرد: تدابیر مقام رهبری مبنی بر مطالبه فضای قرآنی کشور در حقیقت عمل به قرآن و رفتار‌های قرآنی است و چون عمل و رفتار‌های قرآنی جزو توصیه‌های رهبری است باید در سرایت دادن به فضای جامعه و ارتباط مردم با قرآن تلاش شود.

اخوان صباغ اضافه کرد: قرآن در بین مردم بسیار مقدس است، اما ارتباط با قرآن و انس با آن در سطح جامعه چندان زیاد نیست.

او  معرفتی، تفسیر قرآن، حرکت کردن به سبک زندگی قرآنی و استفاده از آموزه‌های قرآنی برای زندگی را لازم دانست و گفت: طبق فرمایش مقام رهبری باید قواعد زندگی را از همین قرآن استخراج کرد و قرآن کتاب زندگی است، اما با این مفاهیم فاصله بسیاری داریم.

او  ادامه داد: با وجود تمام زحمات صورت گرفته توسط اقشار مختلف متدینین و موسسه‌های قرآنی در زمینه تلاوت و قرائت، به دلیل عدم انس مشکلاتی نیز در این حوزه وجود دارد از جمله اینکه در فضای عمل به قرآن و فضای زندگی قرآنی، فهم قرآن و زندگی کردن با مفاهیم آن، مشکلات بسیاری بر جامعه حاکم است.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم افزود: تغییر رویکردی به سبک حرکت به انس و فهم قرآن، همواره مورد تاکید مقام رهبری است که باید نهاد‌های قرآنی و فرهنگی کشور در این زمینه فداکاری کرده و وارد عرصه شوند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋