🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

دست‌های کوچکی که گره اشتغال مناطق محروم را باز کردند جوانان ۶۵ روستای کهگیلویه و بویر احمد به اشتغال رسیدند

دست‌های کوچکی که گره اشتغال مناطق محروم را باز کردند/ جوانان ۶۵ روستای کهگیلویه و بویر احمد به اشتغال رسیدند
به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون  گروه اجتماعی اخبار ،  سرمایه چندانی ندارند، اما قدم‌هایشان بزرگ است خودشان قطره هستند، اما دل‌هایشان دریاست دست به دست هم دادند تا ارزوهایشان را محقق کنند و تیک موفقیت را کنار اهداف خود بگذارند.

یکی از تسهیل گران استان کهگیلویه و بویر احمد موفق به اشتغالزایی بسیار برای مردم روستا‌های اطراف خود شده است.

از چهارگوشه ایران جمع شده‌اند و به سوی  یکدیگر دست همکاری دراز کردند تا با گذاشتند ریال روی ریال بتوانند شغلی برای نیازمندان دست و پا کنند و سرمایه جیب چندین کارگر را فراهم کنند.

اشتغال‌زایی، درآمدزایی، کمک به مردم، کارآفرینی و ... اهدافی هستند که تسهیل‌گران جوان آن را دنبال می‌کنند.

مناطق محروم نیازمند کمک در ایران کم نیستند مناطقی که با یک کسب و کار خانگی می‌توانند موفقیت‌های بسیار را پشت  سر بگذارند و حصار محرومیت را بشکنند.

حالا مدتی است که بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام برای کمک به مناطق محروم روستایی و اشتغال‌زایی برای آن‌ها وارد عمل شده و دوره‌های تسهیل‌گری را در کنار حمایت‌های خود برای مردم مناطق محروم بوجود آورده است.  

این بنیاد توانسته به کمک تسهیل‌گران در ۲۸ استان کشور حدود ۱۸ هزار شغل ایجاد کند.

توسعه صندوق‌های مردم یار برای کمک به نیازمندان

یکی از این تسهیل‌گرانی که در کهگیلویه و بویر احمد توانسته اشتغال‌زایی بسیاری برای نیازمندان و محرومان داشته باشد آقای پسنده است او توانسته از سال ۹۶بیش از 280 صندوق مردم محور و مردم یار را در مناطق محروم استان کهگیلویه و بویر احمد ایجاد کند.

این تسهیل‌گر بنیاد برکت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون  گروه اجتماعی اخبار ، درباره اقدامات تسهیل‌گری خود اظهار کرد: ما از سال ۹۶ وارد عمل شدیم و صندوق‌هایی را تأسیس کردیم که مردم خود یار آن‌ها هستند و به صندوق‌ها محور می‌دهند.

او ادامه داد: برای توسعه کار خود به هر شهر و روستای استان سر زدیم و ایده‌های مردم و جوانان را برای محقق شدن و رسیدن به  خلاقیت از آن‌ها دریافت کردیم.

پسنده با بیان اینکه اکنون ۲۸۶ صندوق در استان تشکیل شده است گفت: مردم خود در زمینه اشتغال زایی و توسعه کسب و کار‌های کوچک وارد عمل شده‌اند و این صندوق‌ها را اداره می‌کنند.

این تسهیل‌گر بنیاد برکت افزود: سرمایه این صندوق‌ها توسط مردم تأمین می‌شود؛ البته در کنار مردم خیرین متعددی هم حضور دارند که آن‌ها هم برای توسعه صندوق‌های کارآفرینی به ما کمک می‌کنند.

او درباره تعداد شهر و روستا‌هایی که تحت حمایت تسهیل‌گران قرار گرفته‌اند  اظهار کرد: توانسته‌ایم در9 شهر و ۶۵ روستا وارد میدان عمل شویم و برای مردم نیازمند مناطق محروم کسب و کار‌های کوچک را راه‌اندازی کنیم.

اشتغالزایی و کارآفرینی به کمک تسهیلات چنیدن میلیونی

 پسنده با اشاره به کسب و کار‌های کوچک گفت: پرورش مرغ، خرید چرخ خیاطی برای زن سرپرست خانواده جهت دوختن لباس و بسیاری کسب و کار‌های کوچک که با مبالغ اندکی حدود ۵ میلیون تومان توسعه پیدا می‌کنند از جمله اقدامات ما برای توسعه اشتغال‌زایی است.

او درباره همکاری خود با بنیاد برکت گفت: ما از سال ۹۷ و یکسال پس از آغاز فعالیت خود با بنیاد برکت آشنا شدیم و توانستیم به کمک آن‌ها در مناطق روستایی تا سقف ۳۰ میلیون تومان به افرادی که به دنبال توسعه کسب و کار‌های کوچک بودند کمک کنیم و اعتیار بدهیم.

پسنده ادامه داد: البته از ابتدای سال ۹۸ میزان حمایت بنیاد برکت از مردم مناطق محروم به ۴۰ میلیون تومان رسید و تاکنون توسط بنیاد برکت توانسته‌ایم ۳۰۰ شغل پایدار در استان کهگیلویه و بویر احمد ایجاد کنیم.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋