🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

ابراز بی اطلاعی استاندار بیروت از وجود مواد منفجره در بندر این شهر

«مروان عبود» اعلام کرد بندر بیروت مستقل است و در حوزه صلاحیت‌های استانداری نیست، لذا او از وجود مواد منفجره در این بندر بی‌اطلاع بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل اخبار ، مارون عبود، استاندار بیروت در مصاحبه با شبکه «فرانس ۲۴» اعلام کرد که از استانداری از وجود مواد منفجره در بندر بیروت اطلاعی نداشته است.

او گفت: بندر بیروت مستقل عمل می‌کند و در حوزه استانداری و صلاحیت‌های آن نیست، لذا از وجود مواد منفجره در انبار شماره ۱۲ بندر بی اطلاع بودیم.

عبود افزود: آنچه در بیروت رخ داد، فاجعه‌ای بزرگ بود. گویی بمب هسته‌ای کوچکی به شهر برخورد کرده است و بندر و مناطق مسکونی نزدیک آن به‌طور کامل ویران شده است و بیروت به یک شهر مصیب‌زده تبدیل شده است.

استاندار بیروت، تلاش‌ها و کمک‌هایی که تا به این لحظه صورت گرفته است را به قطره‌ای در برابر دریا شبیه کرد و گفت: تأثیر کمک‌ها به علت بزرگی فاجعه حس نمی‌شود.

او در پاسخ به سؤالی در خصوص وجود مواد منفجره در اماکن مشابه تاکید کرد: مقامات لبنانی تحقیق و جست‌و‌جوی تمام اماکنی را که ممکن است در آن‌ها مواد منفجره وجود داشته باشد و زندگی ساکنان را به خطر بیندازد، آغاز کرده‌اند.

وقوع انفجار مهیب در بندر بیروت در عصر سه شنبه گذشته و تخریب بیش از ۸۰ درصد از این بندر و از بین رفتن سیلوی گندمی که در این بندر بوده، این کشور را دچار بحران انسانی، اقتصادی کرده است.

به گفته صلیب سرخ و وزارت بهداشت لبنان، در انفجار بیروت ۱۵۴ نفر کشته و حدود ۶ هزار نفر زخمی شده‌اند. همچنین بیش از ۶۰ نفر بر اثر این حادثه مفقود شده‌اند و نیرو‌های امدادی در حال جستجو برای پیدا کردن این افراد هستند.

هیئت عالی رتبه ترکیه و احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب امروز (شنبه) وارد لبنان شدند و قرار است در این سفر با میشل عون، رئیس جمهور لبنان و نبیه بری، رئیس پارلمان و حسان دیاب، نخست وزیر لبنان دیدار داشته باشند.

کشور‌های جهان ضمن اعلام همدردی و همبستگی با دولت و ملت لبنان، کمک‌های فوری و پزشکی خود را به بیروت ارسال کردند.

 

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋