🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

۳۰۰ سازه آبخیزداری مانع سیل های مخرب در نهبندان

به گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوا ن  از بیرجند ، کدخدا زاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان، گفت: با توجه به سیل خیز بودن مناطق زیادی از نهبندان، عملیات آبخیزداری که در سال‌های گذشته در حوزه‌های آبخیز این شهرستان با احداث ۳۱۰ سازه و با ظرفیت ذخیره سازی ۱۳ میلیون مترمکعب سیلاب به مرحله اجرا درآمده، مانع بزرگی برای وقوع سیل‌های مخرب در دو سال گذشته بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان گفت: احداث بیش از ۳۰۰ سازه آبخیزداری مانع وقوع سیل‌های مخرب در این شهرستان شده است.

او با بیان اینکه عملیات آبخیزداری در قالب اقدامات مکانیکی شامل احداث بند‌های خاکی، سنگی- ملاتی، سنگی-گابیونی، انجام شده است افزود: این اقدامات در چندین حوزه آبخیز اصلی شامل حوزه‌های آبخیز شهری نه، گرم تمام ده، شاهکوه، بیچند، سنجی سریخان و دهک اجرایی شده است.

کدخدا زاده ادامه داد: این مکان‌ها از لحاظ مشرف بودن به شهرستان و سیل خیزی از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار هستند، که تاکنون نقش بسزایی در کنترل سیل و رسوب ایفا کرده اند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان، به بارش‌های سیل آسای بهار ۹۸ و ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: سازه‌های آبخیزداری احداث شده توانستند با کنترل سیلاب‌ها، از وارد شدن خسارات احتمالی به مناطق پایین دست جلوگیری کنند.

او در ارتباط با دیگر کارکرد‌های اقدامات آبخیزداری تصریح کرد: اقدامات آبخیزداری عاملی مؤثر و کارآمد برای نگه داشت آب و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی به شمار می‌آید که رونق اقتصادی و کشاورزی را به همراه داشته است.

کدخدا زاده گفت: این سازه‌ها زمینه را برای پایداری محیط طبیعی و توسعه پایدار فراهم می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان، بر تداوم اجرای پروژه‌های آبخیزداری در سطح شهرستان نهبندان تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط حساس و تغییرات اقلیمی و بارش‌های یکباره و همچنین خطرات سیلاب که چندین بار در این شهرستان به وقوع پیوسته است، تداوم اجرای پروژه‌های آبخیزداری ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

او افزود: خوشبختانه در این خصوص و برای تحقق این مهم اعتبارات صندوق توسعه ملی به کمک آمده و در دو سال گذشته شاهد اقدامات خوب و مؤثری در اجرای پروژه‌های آبخیزداری هستیم.

کدخدا زاده بیان کرد: این سازه‌ها تاثیرات بسیار شگرفی در آبدهی قنوات مناطق اجرای پروژه‌ها داشته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان، گفت: با توجه به اجرای سیاست‌های سازمان جنگل‌ها مبنی براینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری فقط در حوزه‌های دارای مطالعات تفضیلی امکان پذیر است عنوان کرد: نظر به اینکه حوزه‌های مطالعاتی در سطح شهرستان کم است، توجه مسولین استانی و شهرستانی مبنی بر گذاشتن اعتبارات جهت مطالعات حوزه‌ها امری ضروری به شمار می‌آید.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋