🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

گروکشی از مدرک فرزندان ایثارگران به چه قیمتی؟ تسویه بدهی نهاد های آموزشی تا پایان مرداد

معاون رئیس جمهور گفت: متراکم شدن مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید نباید دلیلی بر گروکشی دانشگاه‌ها باشد.

سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های  اخبار  از یزد ، با بیان اینکه بدهی‌های دانشگاه و بنیاد شهید به اوایل دهه ۹۰ و حتی قبل از آن بر می‌گردد، گفت: به هر علتی اگر مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید متراکم شده باشد، دلیلی ندارد که دانشگاه‌ها و دیگر نهاد‌های آموزشی مدرک فرزندان خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزاده‌ها را گرو کشی کنند.

او با بیان اینکه اقدام فوق زیبنده روحیه‌ی ایثار و شهادت و پاسخی بر رشادت‌های ایثارگان نیست، اظهارداشت: قول می‌دهم تا پایان مرداد ماه بدهی مجموعه‌ها و نهاد‌های آموزشی کشور را به صفر برسانم.

اوحدی در این مراسم، با بیان اینکه علی رغم وجود قوانین بالادستی مشکل اشتغال فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان بر قوت خود باقی مانده است، تصریح کرد: امیدواریم بنابر بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه که تکلیف کرده است که تا پایان برنامه باید همه‌ی این افراد به استخدام درآیند، این مشکل نیز با برپایی آزمون‌های استخدامی ویژه‌ی ایثارگران حل شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برخی ابهامات در خصوص شهدای خدمت، تصریح کرد: تا پایان مردادجاری چگونگی رسیدگی به پرونده شهدای عرصه سلامت روشن می‌شود.

او اضافه کرد: در ماه‌های اخبر آیین نامه‌ای تدوین و به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ و قرار شد کمیته‌ای در سطح ملی در وزارت بهداشت و درمان با حضور نمایندگانی از سازمان‌های بنیاد شهید، برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشور تشکیل شود.

اوحدی ادامه داد: با تشکیل کمیته‌های متناظر در استان ها، روال دریافت پرونده‌ها سرعت می‌گیرد و می‌توانیم این ایثار ماندگار و بی سابقه را ثبت و ماندگار کنیم.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋