🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

همکاری در راستای رفع مشکلات آب شرب روستا ها

مدیر کل حوزه آب‌های مرزی و حوزه آبریز خلیج فارس ودریای عمان وزارت نیرو در شهرستان گیلانغرب از آمادگی وزارت متبوع برای همکاری در راستای رفع مشکلات آب شرب روستا‌های شهرستان خبرداد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از کرمانشاه ؛ مدیر کل حوزه آب‌های مرزی و حوزه آبریز خلیج فارس ودریای عمان وزارت نیرو در شهرستان گیلانغرب از آمادگی وزارت متبوع برای همکاری در راستای رفع مشکلات آب شرب روستا‌های شهرستان خبرداد و گفت : برای تخصیص آب شرب از طریق حفر چاه یا تامین از محل سد‌ها در هر نقطه‌ای که نیاز باشد مشکلی نداریم و آماده همکاری لازم هستیم 

او با اشاره به اینکه با افتتاح بخشی از آب سامانه گرمسیری بزودی شاهد انقلابی در حوزه کشاورزی سه شهرستان غربی استان خواهیم بود گفت : در تخصیص منابع مالی بایستی طرح‌های نیمه تمام و نواقص باقیمانده در خطوط انتقال آب سد‌ها در اولویت قرار گیرد .

هاشمی با اشاره به سرمایه گذاری ۸۰۰۰ میلیاردی در بخش آب کشاورزی سه شهرستان گیلانغرب، قصرشیرین و سرپل ذهاب لزوم اجرای برنامه‌های آموزشی در مدیریت نحوه مصرف آب را خواستار شد .

حیدری نماینده شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب هم اعتبار مورد نیاز برای رفع مشکلات بخش آب و کشاورزی سه شهرستان را ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام نمود و گفت : اثرگذاری آب سد‌ها بر روی اشتغال و تولید با توجه به وجود ظرفیت‌های مناسب و بویژه امکان ورود به بازار کشور عراق کاملا امکان پذیر است و این موضوع میتواند اثرات اقتصادی بر امنیت پایدار منطقه را نیز در پی داشته باشد .

او به موضوع منطقه آزاد قصرشیرین نیز اشاره و گفت: این موضوع بزودی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار خواهد گرفت و بدون شک ایجاد منطقه آزاد سه شهرستان غربی را بصورت مستقیم و کل استان کرمانشاه را بصورت غیر مستقیم منتفع خواهد نمود .

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه هم کل آب ذخیره شده در سه شهرستان را ۲۸۱ میلیون متر مکعب بیان کرد و گفت: تا یکماه آینده ۱۹۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد شرف شاه در دشت سومار از آب این سد بهره‌مند خواهند شد ضمن اینکه طرح تامین آب شرب سومار، نفت شهر، روستا‌های منطقه و نقاط مرزی هم از محل ذخیره آب سد شرف شاه در آستانه نهایی شدن است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه هم با درخواست تامین آب پایدار برای راه اندازی سیستم‌های تحت فشار شد وگفت: تاکنون ۱۴۷۰۰ هکتار از اراضی تحت پوشش سامانه گرمسیری آماده بهره برداری شده است .

فرماندار شهرستان گیلانغرب هم مشکلات خطوط انتقال پایاب سد‌ها، نواقصات موجود در نواحی عمرانی پائین دست دایک سراب، کمبود آب شرب تعدادی از مجتمع‌های روستایی و نیاز به بازسازی واصلاح شبکه‌های فرسوده و ضرورت تسریع در تکمیل پروژه تامین آب شرب شهر گیلانغرب را بیان و خواستار جبران کسری آب سد‌های مخزنی و سراب از محل سامانه گرمسیری بمنظور پوشش اراضی کشاورزی باقیمانده در حوزه این سد‌ها شد .

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋