🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

برگزاری مسالمت آمیز اعتراضات پورتلند در پی عدم مداخله نیروهای فدرال

پس از آنکه نیروهای فدرال از دخالت مستقیم در سرکوب اعتراضات منع شدند، معترضین پورتلندی هم در کمال آرامش اعتراضات خود را برگزار کردند.

به گزارش گروه بین الملل اخبار به نقل از گاردین، پس از آنکه نیرو‌های فدرال آمریکا تصمیم گرفتند تا از تاثیرگذاری مستقیم در اعتراضات شهر پورتلند خودداری کنند، خبر‌های رسیده از برگزاری اعتراضات مسالمت آمیز در این شهر حکایت دارد.

پیش از این در گزارش‌های متعددی اعلام شده بود که نیرو‌های فدرال آمریکا با مخفی کردن شماره‌های شناسایی خود، به ضرب و شتم و استفاده از گازاشک‌آور معترضان پرداختند. نیروهای فدرال آمریکایی همچنین به دستگیری غیرقانونی معترضان نیز محکوم شده‌اند. این اقدام غیرقانونی‌ نیروهای فدرال موجب اعتراض نهاد‌های بین المللی هم شد.

دونالد ترامپ متوجه انتقاد‌های شدید در خصوص استفاده از نیروهای فدرال و گارد ملی برای سرکوب اعتراضات شد. وی اعلام کرد که ایالت‌های جمهوری‌خواه توانستند اعتراضات را کنترل کنند، اما دموکرات‌ها در برقراری نظم و انضباط ناتوان بوده‌اند. وی به ایالت‌های دموکرات هشدار داد که اگر نتوانند امنیت را در ایالت‌های خود برقرار کنند، برای مهار اعتراضات به طور مستقیم  وارد عمل خواهند شد.

پیش از این فرماندار ایالت اورگون ضمن انتقاد شدید از ارسال نیرو‌های فدرال به ایالت خود تاکید کرده بود که این نیروها هر چه سریعتر باید شهر را ترک کنند. در مقابل ترامپ و همچنین وزارت امنیت داخلی آمریکا تاکید کردند تا قبل از این که نسبت به برقراری امنیت از سوی فرماندار شهر پورتلند اطمینان حاصل نکرده‌اند، نمی‌توانند کاملا نیرو‌های فدرال را از شهر خارج کنند.

به نظر می‌رسد که نیرو‌های فدرال اگرچه از دخالت مستقیم در سرکوب اعتراضات منع شدند، اما به طور کامل هم شهر را ترک نکرده‌اند. با توجه به اخبار منتشر شده، به نظر می‌رسد که نیرو‌های فدرال ضمن عدم دخالت مستقیم در سرکوب اعتراضات، در حالت نیمه‌آماده قرار گرفته و همچنان شهر را ترک نکرده‌اند تا در صورت نیاز وارد عمل شوند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋