🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

هلن به ۶ سنجاب زندگی دوباره بخشید

۶ فرد سنجاب ایرانی که در جنگل‌های زاگرس بصورت غیرمجاز صید شده بودند با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط زیست در منطقه حفاظت شده هلن چهارمحال و بختیاری به دامان طبیعت بازگشتند.

سنجاب ایرانی
به گزارش گروه استان های  اخبار  از شهرکرد ، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: ۶ فرد سنجاب ایرانی که در جنگل‌های زاگرس بصورت غیرمجاز صید و برای فروش به عنوان حیوان خانگی به استان یزد منتقل شده بودند، با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست این استان از دست متخلفان نجات یافتند و در منطقه حفاظت‌شده هلن به دامان طبیعت بازگشتند.

او افزود: سنجاب‌ها با جمع‌آوری و زیر خاک کردن دانه‌ها نقش مهمی در تکثیر درختان بلوط دارند، دانه‌های بلوطی که توسط سنجاب ایرانی جمع‌آوری و در زیر خاک پنهان می‌شوند یکی از عوامل مهم تجدید حیات جنگل‌های بلوط غرب کشور به شمار می‌روند.

احمدی اضافه کرد: زنده گیری و فروش سنجاب ایرانی خطری جدی برای بقای جنگل‌های بلوط زاگرس است.

او ادامه داد: اگرچه در این استان فرهنگ بالای مردم کمترین تعارض را با جمعیت سنجاب ایرانی داشته، ولی تخریب زیستگاه می‌تواند عاملی برای تهدید این گونه باشد.

احمدی گفت: گونه‌های زنده گیری شده که اغلب دوره نوزادی گرفتار طمع انسان می‌شوند دیگر قابل بازگشت به طبیعت نیستند و از بین می‌روند.

او افزود: وجود بیماری‌های متعدد مشترک بین انسان و حیوان، زندگی در اسارت این حیوانات با انسان ممکن است منجر به انتقال متقابل بیماری بین انسان و حیوان شود.

احمدی اضافه کرد: مردم باید از خرید و فروش این گونه با ارزش خودداری کنند و موارد تخلفات را به ادارات حفاظت محیط‌زیست استان خود گزارش نمایند تا به شکل قانونی و از طریق یگان حفاظت محیط زیست استان با متخلفان برخورد شود.

او ادامه داد: طبق قانون شکار و صید هر گونه خرید و فروش و نگهداری خانگی حیوانات وحشی از جمله سنجاب ایرانی جرم بوده و از این رو متخلفان علاوه بر مجازات کیفری حبس به پرداخت جریمه ضرر و زیان، به ازای هر فرد سنجاب محکوم خواهند شد.

احمدی گفت: پوشش گیاهی منطقه حفاظت شده جنگلی هلن جنگلی مرتعی است و حدود ۷۱ درصد این پوشش را جنگل‌های بلوط غرب تشکیل می‌دهد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋