🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۸ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

مراسم حج تمتع چندبار در طول تاریخ تعطیل شده است؟ اینفوگرافیک

اینفوگرافیکی از تعداد دفعاتی که در طول تاریخ فریضه حج تمتع تعطیل شده است را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی اخبار ، شیوع ویروس کرونا در جهان و درگیر شدن بسیاری از کشور‌های دنیا با این ویروس منحوس باعث شد تا شمار زیادی از ساکنان کشور‌های درگیر، قربانی شوند. تنها راهی که برای جلوگیری و کنترل این بیماری وجود دارد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند در شیوع بیشتر کرونا موثر باشد شرکت در اجتماعات بزرگ است؛ چند ماه پیش با فرارسیدن ماه مبارک رمضان امسال، مساجد و حسینیه‌ها تعطیل شدند و مراسم دعا و روضه‌خوانی در شب‌های قدر نیز با محدودیت‌های بسیاری برگزار شد. از ابتدای شیوع این ویروس مرگبار، در ایران مراسم‌هایی مانند شهادت یا ولادت ائمه معصومین (ع) نیز تعطیل شده است و این موضوع نیاز روحی مردم به مراسم‌های معنوی را بیش از پیش بیدار کرده است.

همزمان با فرارسیدن ماه ذی‌الحجه که هرساله زمان روانه شدن حجاج به سرزمین وحی الهی بود، به دلیل درگیری کشور عربستان با ویروس کرونا، مراسم حج تمتع که خود، به عنوان اجتماع عظیم مسلمانان محسوب می‌شود، با محدودیت‌های فراوان انجام می‌شود و تعداد زیادی از افراد مستطیع اجازه رفتن به این سفر معنوی را ندارند و به عبارتی می‌توان گفت این مراسم برای حاجیان دیگر کشور‌ها به جز عربستان تعطیل است.

به تازگی این تعطیلی باعث شده است که اینفوگرافیکی در فضای مجازی منتشر شود؛ این تصویر، درباره تعداد دفعاتی که در طول تاریخ مراسم حج تمتع به تعطیلی کشیده شده اطلاعاتی را ارائه می‌دهد. بر اساس این اینفوگرافیک، از سال ۹۳۰ میلادی تا کنون، ۱۲ بار این مراسم معنوی تعطیل شده که ۱۱ بار آن به دلیل شیوع بیماری بوده است.

در ادامه اینفوگرافیک مذکور را مشاهده می‌کنید:

مراسم حج تمتع چندبار در طول تاریخ تعطیل شده است؟ + اینفوگرافیک

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋