🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

هشدار دادگستری کرمان به مالکان بنا های فرسوده

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان گفت: مالکان بنا‌های فرسوده و مخروبه، زمین و ساختمان‌های نیمه تمام باید به منظور پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی، وضعیت اماکن خود را در اسرع وقت تعیین تکلیف کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از کرمان ، سیدمهدی قویدل معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان گفت: از آنجا که آسیب‌های اجتماعی در بافت‌های فرسوده زیاد است، این مکان‌ها به پاتوق معتادان متجاهر و کانون وقوع برخی جرائم تبدیل شده است.

او افزود: وجود این بنا‌ها موجب کمرنگ شدن مدیریت شهری و نظارت اداری و اجتماعی، از بین رفتن زیرساخت ها، اتلاف اموال عمومی و خصوصی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان شده اند به همین جهت تعیین تکلیف و ساماندهی بنا‌های مخروبه به ویژه در بافت ناکارآمد (شامل بافت‌های فرسوده و تاریخی) ضرورت دارد.

قویدل با اشاره به مصوبه دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در ۲۴ تیرماه ۹۹، تصریح کرد: در جلسه اخیر، مقرر شد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، پیگیری ساماندهی اماکن مخروبه و ناکارآمد، بنا‌های فرسوده و بافت‌های تاریخی که متولی آن‌ها شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستند را عهده دار شود.

او بیان داشت: مالکان باید بنا‌های مخروبه و ناکارآمد که بلااستفاده رها شده‌اند را تعیین تکلیف کرده و شهرداری کرمان هم موظف است با هماهنگی میراث فرهنگی و نیروی انتظامی حداکثر ظرف مدت یک هفته ۱۰ نقطه را در هر منطقه شهر کرمان مشخص و با هماهنگی مقام قضایی ظرف مدت کوتاهی اقدام مناسب را در راستای وظایف و اختیارات خود به عمل آورند.

معاون دادگستری کرمان گفت: لازم است قبل از اجرای طرح، از طریق رسانه‌های جمعی اخطار‌های لازم به مالکان داده و اطلاع رسانی‌ها انجام شود.

او افزود: شهرداری کرمان نیز باید با همکاری و حمایت معاونت عمرانی استانداری، ظرف مدت ۲۴ ساعت، لیست ۱۳ نقطه اطراف بازار کرمان و محدوده بافت تاریخی را مکتوب و با هماهنگی معاونت اجتماعی دادگستری به مقام قضایی ارائه کند.

قویدل تاکید کرد: شهرداری برابر قانون باید نسبت به تخریب و رفع مشکل بنا‌های مخروبه به مالکان اخطار دهد و چنانچه از سوی آن‌ها توجهی نشود، طبق ماده ۱۱۰ قانون شهرداری اقدامات لازم را انجام دهد.

او تصریح کرد: ماده ۱۱۰ قانون شهرداری تصریح دارد، نسبت به زمین یا بنا‌های مخروبه و غیر مناسب با وضع محل و یا نیمه تمام واقع در محدوده شهر (در خیابان، کوچه و یا میدان) قرار گرفته و منافی با پاکی و پاکیزگی و زیبایی شهر و یا موازن شهرسازی باشد، در صورت اقدام نکردن مالک، شهرداری می‌تواند راساً در این زمینه اقدام کند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: مالکان نیز موظفند برای پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی در محل بنا‌های مخروبه خود، به شهرداری مراجعه و نسبت به تعیین تکلیف ملک خود اقدام کنند در غیراینصورت هزینه تخریب و ۱۵ درصد جریمه نیز برعهده مالک خواهد بود.

قویدل در بخش دیگری از سخنانش از رفع مشکلات حاشیه شهر کرمان در آینده‌ای نزدیک خبرداد و افزود: این موضوع با همکاری استانداری کرمان، شهرداری و سایر دستگاه‌های متولی در دستور کار قرار دارد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋