🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

پیگیر مطالبات معیشتی کتابداران هستیم

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر مطالبات معیشتی کتابداران هستیم.

به گزارش گروه استان های  اخبار  از شیراز ،روح الله منوچهری، مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس در دیدار با جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی، به بررسی نیازهای کتابخانه های عمومی سه شهرستان،  به طرح مسائل و مشکلات قانون گذاری و بودجه نهاد کتابخانه های عمومی پرداخت.

او، با اشاره به پیشینه تشکیل قانون کتابخانه های عمومی گفت: در سال ۱۳۸۲ نهاد کتابخانه های عمومی به عنوان نهاد عمومی غیردولتی تشکیل شد و درآمد آن از طریق کمک‌های دولتی و نیم درصد درآمد شهرداری‌ها تعیین شد و در موضوع قانون گذاری این نهاد فرهنگی برخی موارد توجه نشده و قانون مصوب نواقصی دارد که کار توسعه و پیشرفت کتابخانه های عمومی را با مشکل مواجه کرده است.

منوچهری، بیان کرد: نبود بودجه برای ساخت و رسیدگی به کتابخانه در روستاها، نداشتن شناسه کارمندی، مشکل پرداخت حقوق و مزایا و کافی نبودن اعتبار نیم درصد شهرداری‌ها، در کنار همکاری برخی از شهرداری‌ها با کتابخانه های عمومی، مهم‌ترین مشکلات کتابخانه ها است که با رفع نواقص قانونی این مشکلات بر طرف می‌شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس با بیان اینکه فعالیت‌های اثرگذار و چشمگیری در کتابخانه های عمومی انجام می‌شود، تصریح کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا، موضوع ترویج کتابخوانی در فضای مجازی با جدیت دنبال شد که مهم ترین برنامه ما برگزاری دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی است.

او، ادامه داد: سرانه زیربنای کتابخانه های سه شهرستان مناسب با نیاز مردم نیست و تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله بسیار دارد و این در حالی است که شاخص‌های عضویت و امانت در کتابخانه ها نیز بستگی به زیربنا دارد.

منوچهری ، افزود: در شهرستان پاسارگاد با همکاری بانک پاسارگاد پیگیر ساخت کتابخانه در شهر تاریخی مادر سلیمان هستیم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس اضافه کرد: کتابخانه آل طاها روستای اکبرآباد پارسال در میان بیست روستای برتر حوزه کتابخوانی بود که افتخاری برای شهرستان پاسارگاد است.

جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه پیگیر مطالبات معیشتی کتابداران خواهیم بود، اظهار کرد: مشکل کتابخانه ها در متراژ و تعداد کتاب نیست بلکه مسئله اساسی موضوع معیشت کتابداران و اصلاح قانون این نهاد است.

 او، گفت: درخواست مطالبات معیشتی کتابداران  را به عنوان طرح آماده کرد ه ایم تا به مجلس ارائه دهیم و پس از بررسی و تعیین مشخص شود بهترین راه برای حل مشکل قانونی این نهاد چیست و اگر به کتاب اهمیت داده شود، فرهنگ رشد بنیادی داشته که راه بازگشت مردم به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی از کتابخانه ها است.

رشیدی کوچی با اشاره به اینکه فرهنگ کتابخوانی باید ارتقا پیدا کند، تصریح کرد: باید کتابخوانی را نهادینه کنیم زیرا کتابخوانی در فضای مجازی چندان مناسب نیست و جای مطالعه فیزیکی را نمی‌گیرد.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد، با اشاره به پیگیری کتابخانه شهر مادر سلیمان، ادامه داد: در حوزه انتخابیه خود مشکلات کتابخانه های هر سه شهرستان مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان رصد و پیگیری می شود.

منبع: مهر

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋