🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

تعهد بیش از ۲ میلیارد تومان زکات در تایباد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تایباد گفت: امسال دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعهد در بخش زکات برای این شهرستان مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از مشهد ، غلامرضا التفاتی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تایباد در جلسه شورای زکات این شهرستان گفت: امسال دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعهد در بخش زکات برای این شهرستان مشخص شده است که از این میزان تعهد، تاکنون حدود ۷۰۰ میلیون تومان تحقق یافته است.

او افزود: یکی از دلایل کم بودن این میزان تعهد این است که افراد زکات خودشان را به صورت گمنام پرداخت می‌کنند و به شورای زکات تحویل نمی‌دهند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تایباد ادامه داد: هم اکنون تعداد پنج هزار و ۷۱ صندوق صدقات در سطح شهرستان فعال هستند و درآمد حاصل از آن‌ها بالغ بر ۲۳۷ میلیون تومان می‌باشد که نسبت به پارسال رشدی نداشته است.

التفاتی بیان کرد: در سال ۹۸، ۸۶۶ نفر در طرح ساماندهی زکات شرکت کردند و مبلغ ۵۰۱ میلیون تومان زکات در شهرستان اعم از عمرانی و سهم فقرا ساماندهی شد.

او با اشاره به جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری، تصریح کرد: این طرح‌ها به منظور یاری رساندن به دانش آموزان نیازمند کشور اجرا می‌شوند که پارسال در شهرستان تایباد ۵۲۵ میلیون تومان پول و کالا جمع آوری شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسین ملکی ابرده امام جمعه تایباد در ادامه این جلسه گفت: باید از ظرفیت فضای مجازی و اصحاب رسانه برای تبلیغ این امر خداپسندانه استفاده شود.

او افزود: استفاده از تبلیغات محیطی مانند تلویزیون شهری، بیلبورد، نصب بنر، دیوار نویسی و تابلوگذاری در ورودی روستا‌ها می‌تواند افراد و به خصوص کشاورزان را به پرداخت زکات تشویق کنند.

امام جمعه تایباد ادامه داد: یکی دیگر از جا‌هایی که می‌توان پرداخت زکات را تبلیغ کرد، کانال‌های خبری در فضای مجازی است که ساخت کلیپ، مصاحبه با افراد خیر و نیکوکار، انتشار پوستر و عکس از جمله فعالیت‌های قابل انجام در فضای مجازی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی ابرده در بیان فواید زکات تصریح کرد: زکات عامل فقرزدایی، محوشدن مفاسد اجتماعی، مبارزه با گرسنگی و کمبودها، ایجاد شغل و دفع بلا از امت اسلامی است.

ا. چ

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋