🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

پایش زیستگاه های خرس قهوه ای در ارتفاعات کوه سبلان

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: زیستگاه‌های گونه خرس قهوه‌ای واقع در ارتفاعات سبلان با حضور مستمر کارشناسان و محیط بانان پایش می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  اخبار  از اردبیل ، ودود رستم نژاد، رئیس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: گشت و پایش مستمر زیستگاه‌های خرس قهوه‌ای واقع در ارتفاعات سبلان به صورت مستمر توسط اکیپ‌های گشت و پایش و تلاش‌های شبانه روزی محیط بانان در زیستگاه‌های شیروان دره، تالاب آت گلی، ارتفاعات اطراف مجتمع‌های آبدرمانی شابیل و قتورسوئی و همچنین مسیر شابیل تا پناهگاه واقع در داخل محدوده اثر طبیعی ملی سبلان بررسی و پایش می‌شود.

او افزود: در این پایش وضعیت گروه هدف از جمله دکه داران و زنبورداران و همچنین عشایر و رمه داران منطقه بازدید و مشکلات زیست محیطی حاصل از فعالیت گروه بررسی و با توجه به تعارض گونه خرس قهوه‌ای و انسان راهنمایی‌ها و تعهدات به منظور تعارض حداقلی و حفاظت از خرس اخذ شد.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: با توجه به حضور شبانه یک قلاده خرس در اطراف مهمانپذیر‌ها و غذاخوری‌ها و تغذیه از زباله‌ها و پسماند‌های غذایی در منطقه شابیل، زباله‌های منطقه جهت انتقال به محل دفع زباله شهری توسط همکاران محیط زیست جمع آوری و موضوع پاکسازی محوطه از پسماند‌های غذایی جهت دورکردن خرس از منطقه به گروه‌های هدف اعلام و اخطاریه لازم صادر شد.

رستم نژاد با اشاره به اینکه فعالیت رستوران ها، دکه داران، زنبورداران و سایر فعالیت‌های انسانی واقع در زیستگاه‌های خرس قهوه‌ای مورد نظارت و پایش قرار دارد بر دفع اصولی و بهداشتی زباله و پسماند‌های منطقه شابیل و قتورسوئی از طریق ادارات مسئول به صورت جدی و مستمر تاکید کرد.

او تصریح کرد: آموزش چهره به چهره نحوه برخورد با حیات وحش از جمله خرس قهوه‌ای در محدوده اثر طبیعی ملی سبلان و زیستگاه‌های حیات وحش منطقه برای عشایر و زنبورداران با هدف کاهش تعارض گونه خرس قهوه‌ای با انسان طی چند مرحله امسال توسط کارشناسان و محیط بانان برگزار شده است.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست استان اردبیل از علاقه‌مندان و دوستداران طبیعت خواست در صورت مواجهه با حیات وحش موارد را به نزدیکترین اداره و یا پاسگاه محیط بانی اطلاع و یا با سامانه ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋