🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

خوش گذرانی مردان کلاهبردار با پول مردم

مردان تبهکار که به بهانه خرید و فروش خودرو از ۱۳۰۰ نفر در کشور کلاهبرداری کرده بودند با پول‌های مردم خانه و خودرو خریده و خوش گذرانی می‌کردند.

  به گزارش گروه وبگردی اخبار ، سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران، در تشریح این خبر اظهار داشت: در اوایل بهمن سال گذشته پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری به شیوه فروش خودرو از دادسرای ناحیه ۱۸ تهران برای رسیدگی تخصصی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی ارجاع شد. بررسی‌های پرونده‌ها حاکی از این بود، فردی به‌نام «محسن» ۴۰ ساله با همکاری ۵ نفر از همدستانش با جلب اعتماد مالباختگان در محدوده یافت آباد به بهانه فروش خودرو، مبالغی را کلاهبرداری کرده و گریخته‌اند.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص شیوه و شگرد متهمان گفت: اعضای این باند به سرکردگی محسن با برقراری ارتباط با شهروندان و ادعای فروش خودرو‌های ارزان قیمت و توانایی ثبت‌نام در شرکت‌های خودروسازی و به دست آوردن سود خوب در این معاملات، شاکیان را به سرمایه‌گذاری ترغیب می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه کلاهبرداران با خرید چند دستگاه خودرو در بازار آزاد و تحویل آن به خریداران، اعتماد شاکیان را جلب و در ادامه آنان را به خرید بیشتر خودرو و معرفی سایر افراد ترغیب می‌کردند، عنوان کرد: در بررسی پرونده‌ها مشاهده شده تعدادی از مالباختگان حتی ۳۰ دستگاه خودرو از کلاهبرداران خریداری کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه گفت: همچنین در برخی از پرونده‌ها مشاهده شده است که شاکیان خودرو دست دوم خود را به ازای دریافت خودرو نو، تحویل کلاهبرداران داده‌اند که نه توانسته خودروی خودشان را تحویل بگیرند و نه اینکه متهمان خودروی نو به آن‌ها تحویل داده‌اند.

در رصد‌های اطلاعاتی، مخفیگاه سرکرده باند در یکی از شهر‌های غربی کشور شناسایی و تیمی از کارآگاهان با هماهنگی‌های قضایی به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند وی را در چهاردهم تیرماه در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دهند.

سردار لطفی با بیان اینکه متهم به جرم ارتکابی به همراه ۵ نفر از همدستانش اعتراف کرد، گفت: پول‌های به‌دست آمده را بین خودمان تقسیم کردیم و ملک و خودرو‌های گران قیمت خریده‌ایم و خوش گذرانی می‌کردیم. پس از دستگیری سایر اعضای باند، کارشناسان ارزش ریالی مبالغ کلاهبرداری شده را ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند و هر ۶ متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شاکیان در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار دارند.

منبع: ایران

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋