🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

عاقبت سوءتدبیر در معامله و تجارت چیست؟ فیلم

داد و ستد از نظر اسلام دارای آداب و احکامی است که برای کسی که قصد ورود به این عرصه را دارد، دانستن آن‌ها لازم و ضروری است.

به گزارش حوزه قرآن و عترت   گروه فرهنگی اخبار ، در آموزه‌های قرآنی پروردگار برای انسان، کار و تلاش را مقرر داشته است، خوشبختانه اخلاق داد و ستد در فقه اسلامی جایگاه شایسته دارد و پیوستگی میان اخلاق و اقتصاد را در این حوزه به سهولت میتوان در احکام اسلامی یافت.

در معاملات خرد و کلان ، ریسک کنیم یا تدبیر؟ +فیلم

مساله خرید و فروش همچون سایر فعالیت‌ها باید در محدودۀ مقررات اسلام باشد. از این رو رعایت اخلاق و یادگیری احکام خرید و فروش، پیش شرط داد و ستد صحیح و درست است. اسلام مالکیت خصوصی و فردی را که ریشه و زیربنای اصلی آن کار است را محترم شمرده و اساس مالکیت در اسلام همان احترام به حقوق فرد و حفظ انگیزۀ وی بر تلاش و کوشش آزادانه است.

حجت الاسلام سید احمد حسینی سخنران و کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت   گروه فرهنگی اخبار ، بیان کرد: در شریعت اسلام موضوعی به عنوان ریسک وجود ندارد، زیرا انسان مومن هم زیرک است و هم عاقبت اندیش؛ اکثر اوقات اشتباهات ما به دلیل سوء تدبیر خودمان است.

با کمی تفکر در روایات می‌بینیم که باید تلاش کرد و زحمت کشید و با تدبیر در انجام کار‌ها حرکت کرد و چشم به دست لطف خداوند دوخت. شما می‌توانید فیلم توضیحات حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی در این زمینه را در ویدئوی زیر مشاهده کنید:

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋