🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

مسئولین ادارات سعه صدر و ظرفیت انتقاد و نقدپذیری داشته باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه از مسئولین ادارات استان خواست سعه‌صدر داشته باشند و ظرفیت انتقاد و نقدپذیری خود را بالا ببرند و پاسخگوی سوُالات و ابهامات و انتقادات خبرنگاران باشند نه شاکی.

به گزارش گروه استان های  اخبار  از کرمانشاه ؛ بهرام فاضلی زاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه یکی از اولویت‌های دادگستری را ارتقاء فرهنگ حقوقی و قضایی مردم استان با هدف کاهش تعداد ورودی پرونده‌های قضایی عنوان کرد و برنقش اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در این زمینه تأکید کرد.

او با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی از سوی رسانه‌ها برای کاهش جرایم در جامعه گفت : دستگاه‌های فرهنگی و متولی استان از جمله صدا و سیما می¬توانند با تولید و پخش برنامه‌های اجتماعی متنوع، آسیب‌های موجود در جامعه را کاهش داده و به دلیل ظرفیت‌هایی که در زمینه سمعی و بصری دارند می‌تواند نقش بسزایی در ارتقاء و افزایش فرهنگ حقوقی مردم استان ایفا کنند.

او ادامه داد: از آنجا که میزان مشکلات و ناهنجاری‌ها در اجتماع به دلیل مشکلات اقتصادی کنونی؛ باعث افزایش پرونده‌های قضایی، طلاق و... شده است، باید دستگاه‌های فرهنگی را تقویت کنیم چرا که ارتقاء فرهنگ مردم، تاثیر بسزایی در کم شدن جرائم و کم شدن پرونده‌های قضایی دارد.

فاضلی گفت: خوشبختانه نهاد‌های مردمی بسیاری در جامعه داریم که به صورت داوطلبانه، غیردولتی، غیرانتفاعی، غیرسیاسی و با مجوز یکی از مراجع ذی صلاح فعالیت می‌کنند؛ از قبیل مساجد، سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد، هیات‌های مذهبی، گروه‌های تبلیغی و سازندگی، انجمن‌های علمی، خیریه و.. که می‌توان از ظرفیت آن‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه  درباره شکایات اخیر مدیران دستگاه‌های استان از اصحاب رسانه افزود: من استدعا دارم در این خصوص توجه ویژه‌ای به اصحاب زحمت کش خبر و رسانه استان شود، چرا که این مطالبه گری‌ها شخصی نبوده و وظیفه ذاتی خبرنگاران است که مدیران را نقد کنند تا امور به نحو بهتری انجام پذیرد.

او در بحث شورای حل اختلاف رسانه ادامه داد: بهتر است این شورا گسترده‌تر شود و بر شورای حل اختلاف اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه تبدیل شود ضمن آنکه ما آمادگی داریم برای این امر فضا و امکانات لازم را تامین نماییم.

آمادگی رییس کل دادگستری استان کرمانشاه برای هم افزایی

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه برای هم افزایی اعلام آمادگی کرد و گفت: از پیشنهاد‌های خردمندانه شما از جمله صدور احکام جایگزین دادگستری برای خدمات فرهنگی و هنری محکومین موافق هستم و بدون هیچ گونه محدودیتی در خصوص اجرای احکام جایگزین استقبال می‌کنیم.

توسلی زاده افزود: همانگونه که رهبری معظم انقلاب تکیه بر مردم را راه حل مشکلات می‌دانند بر آنیم این رویه را سرلوحه کار خود قرار دهیم و در جهت جلب رضایت و کاهش مشکلات مردم گام برداریم.

رییس کل دادگستری کرمانشاه اعلام آمادگی کرد که دستگاه قضایی در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تمام توان خود را برای ایجاد فضای مناسب اجتماعی جهت توسعه-ی استان به کار خواهد گرفت .

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋