🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

بازی دلالان با اسم داروها

بازی دلالان با اسم داروها

در شرایطی که همه مردم نگران سلامت خود هستند، برخی سودجویان از مطرح کردن گهگاهی نام دارو‌های مختلف که هنوز تاثیر قطعی آن در درمان کرونا ثابت نشده است، به دنبال کسب درآمد‌های هنگفت و گرفتن ماهی از آب گل‌آلود هستند.

به گزارش گروه وبگردی اخبار ، چند روزی است که نام «رمدسیویر» بیش از هر داروی دیگری در رسانه‌ها مطرح می‌شود. این دارو از سال‌ها پیش از سوی یک شرکت آمریکایی برای درمان ابولا و سارس ساخته شده و اخیرا سازمان بهداشت جهانی استفاده از آن را در فرآیند درمان کرونا نیز تایید کرده است.

این سازمان حتی مقدار محدودی رمدسیویر به کشور‌های مختلف از جمله ایران تحویل داده و در کشورمان نیز برخی بیمارستان‌ها و مراکز تحقیقاتی مشغول پژوهش روی اثربخشی این دارو هستند؛ بنابراین مردم باید توجه داشته‌باشند به هیچ وجه داروی رمدسیویر وارد نظام توزیع داروی کشور نشده و با قاطعیت می‌توان گفت آنچه برخی سودجویان در بازار سیاه به عنوان رمدسیویر می‌فروشندبه احتمال زیاد دارو‌هایی تقلبی هستند که با عنوان جعلی فروخته می‌شوند و به احتمال کمتر، ویال‌های قاچاق‌شده رمدسیویر که مربوط به گذشته‌بوده و تاریخ مصرف آن‌ها گذشته است.

اتفاقی که امروز برای رمدسیویر رخ‌داده و برخی دلالان بازار سیاه آن را با قیمت‌های چند ده میلیونی به مردم می‌فروشند، پیش از این نیز برای تامیفلو اتفاق افتاده‌بود. تامیفلو داروی قطعی درمان آنفلوآنزاست که زمانی در پروتکل دارویی درمان کرونا نیز از آن استفاده می‌شد و اتفاقا در همان موقع قیمت یک ورق آن در بازار‌سیاه به ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان رسیده‌بود، اما همان زمان نیز مشخص شد بیشتر ورق‌های تامیفلوی موجود در بازار سیاه تقلبی بودند، چون این دارو به داروخانه‌های منتخب کشور تحویل داده شده‌بود و آن‌ها نیز باید هر تعداد دارویی را که می‌فروختند، در سامانه مخصوصی ثبت می‌کردند.

همچنین، چون آن زمان مشخصات افرادی که این دارو را می‌خریدند در سامانه مرکزی سازمان غذا و دارو ثبت می‌شد، آن‌ها نیز دیگر نمی‌توانستند تا دو ماه دیگر این دارو را از داروخانه دیگری دریافت کنند؛ بنابراین ورق‌های تامیفلویی که در ابتدای همه‌گیری کرونا در بازار آزاد فروخته می‌شدند نیز اغلب داروی قاچاق یا تقلبی بودند. البته بعد‌ها این دارو از پروتکل درمانی کرونا خارج شد و همان زمان تب افزایش قیمت آن نیز در بازار سیاه فروکش کرد.

این اتفاقات نشان می‌دهد در شرایطی که همه مردم و به‌خصوص مبتلایان به کرونا نگران سلامت خود هستند، برخی سودجویان از مطرح کردن گهگاهی نام دارو‌های مختلف که هنوز تاثیر قطعی آن در درمان کرونا ثابت نشده است و البته با جا زدن دارو‌های تقلبی یا قاچاق به جای دارو‌های اصلی، به دنبال کسب درآمد‌های هنگفت و گرفتن ماهی از این آب گل‌آلود هستند.

همچنین مردم توجه داشته‌باشند اگر روزی تحقیقات انجام‌شده روی رمدسیویر هم به نتیجه قطعی برسد، در آن صورت سازمان غذا و دارو حتما راه‌حلی منطقی برای دسترسی بیماران کرونایی به این دارو ارائه می‌کند و با توجه به حساس بودن موضوع درمان کرونا جلوی نشت رمدسیویر به بازار سیاه گرفته خواهد شد.

منبع: روزنامه جام جم

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋