🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

مسئولان به توصیۀ مراجع تقلید توجه کنند قرارداد با چین در مجلس بررسی می شود

آیت الله اعرافی گفت:در هفته اخیر مراجع تقلید توصیه‌هایی در مورد مشکلات معیشتی داشتند و مسئولان باید عزم جدی‌تری پیشه کنند.

آیت الله اعرافی،امام جمعه قم

به گزارش گروه استان های  اخبار  از قم ، آیت الله علیرضا اعرافی ،امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار کرد: خداوند به‌خاطر هدایت و ترقی و سعادت ما احکام اسلام را قرار داده است.

او افزود: برخی از احکام وجود دارد که انسان به مصلحت آن ها پی نمی‌برد، برخی از مصالح و مفاسد پنهان و دور از فهم انسان در آداب و عبادات آمده است که در دین وجود دارد. برخی از فلسفه‌ها عقلی و قابل شناخت است و برخی دیگر را باید بر وحی اعتماد کنیم، احکامی که در زمینه‌سازی تربیت وجود دارد مشخص است و در مسائل خانوادگی و اجتماعی و شخصی سخنانی در اسلام آمده است که سبب عاقبت به‌خیری انسان می‌شود.

خطیب جمعه قم با تاکید بر ‌این که همه امور عالم از سوی خداوند رقم می‌خورد، عنوان کرد: اگر به این آگاهی برسیم که خداوند بر همه عالم سیطره دارد و جهان در دست با کفایت اوست راه تقوا و بندگی او را انتخاب می‌کنیم؛ وقتی در سختی و دشواری و بلا‌ها قرار می‌گیریم به خداوند پناه می‌بریم، ولی هنگامی که مشکلی نداشته باشیم از خدا غافل می‌شویم در صورتی که خداوند ما را نجات می‌دهد.

مسئولان به توصیۀ مراجع تقلید توجه کنند

‌آیت‌الله اعرافی گفت: در هفته اخیر مراجع تقلید اعلام موضع کرده و تاکیدات و توصیه‌هایی در زمینه مشکلات جامعه و معیشت مردم به مسئولان کشور داشتند و مسئولان  باید عزم جدی‌تری برای حل مشکلات  پیشه کنند.

‌امام‌جمعه قم گفت: در شرایط تحریم هستیم که تاثیرات خاص خود را داشته است و همچنین شرایط کرونایی وجود دارد، ولی شرایط مردم دشوار است که راه‌حل آن این است قوای سه‌گانه کمر همت را با نگاه علمی و روحیه جهادی و مقاومت بسته و با بهره‌مندی از ظرفیت گروه‌های جهادی شرایط را تغییر دهند.

او افزود: مردم به خوبی می‌دانند که نظام اسلامی دستاورد‌های بزرگی در زمینه اقتصاد و صنعت داشته است، ولی اشکالاتی وجود دارد که راه آن بهره‌گیری از علم و دانش ، رویکرد انقلابی و جهادی و تکیه بر جهش تولید است، باید نسبت به بازار بورس مراقبت شود، چون نقاط آسیب زننده‌ای دارد که نیازمند مدیریت است، بی‌توجهی به این موضوع سبب مخاطرات جدی می‌شود.

اعرافی با بیان این که باید همکاری و همیاری کرده تا از سختی و مشکلات عبور کنیم، عنوان کرد: ملت ایران باید توجه کرده و مشکلات را بدانند و از فتنه‌گری‌هایی که دشمن طراحی کرده مراقبت کند، غرب و آمریکا تلاش می‌کنند تا عزم، اقتدار و امنیت و جایگاه بزرگ ملت ایران را از بین ببرند.

قرارداد با چین در مجلس بررسی می‌شود

امام جمعه قم تصریح کرد: امروز میلیارد‌ها دلار هزینه می‌شود تا امنیت کشورمان از بین برود، وضع موجود قابل تحمل نیست و بار سنگینی بر دوش مستمندان است، ولی در برابر اهداف شوم دشمن باید مراقب بود. قرارداد با چین در مجلس بررسی می‌شود و شورای نگهبان نیز نسبت به آن نظر می‌دهد، ولی نکته‌ای وجود دارد و آن اینکه یک قرارداد بزرگ خارج از قدرت‌های زورگو در حال انجام است و سبب شکست تحریم‌ها می‌شود و توافق‌نامه‌ای همانند ترکمن‌چای نیست و امتیازی نمی‌دهیم.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋