BMW i8 همان چیزی است که قبلاً خودروی هیبریدی نامیده میشد، اگرچه اخیراً برخی از تولیدکنندگان این خودروها را با عنوان اتومبیلهای شارژ الکتریکی و یا هیبریدی خود شارژ هیبریدی خوانده اند.
BMW یک پیشرانه منفرد در i8 را ارائه میدهد. این موتور از یک سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ با یک باتری ۱۱.۶ کیلووات ساعت و دو موتور الکتریکی جفت میکند. سه گانه منابع نیرو برای کل ۳۶۹ اسب بخار ترکیب شده است، قادر به رانندگی هر چهار چرخ است.
در هندوستان، جایی که BMW اتومبیلهای دیزلی میفروشد، میتوانید ۳۲۵d را نیز در جاده مشاهده کنید. بعضاً دو حرف بعد از عدد ظاهر میشود، مانند ۳۲۵Ci و ۳۲۵Xi. حرف اول یک نوع خاص را نشان میدهد، همانطور که در مورد دو درب ۳۲۵Ci کوپه یا موتور تمام چرخ ۳۲۵Xi وجود دارد.
هنگامی که باتری را در این خودرو را شارژ کردید، می توانید رانندگی کنید؛ از مزایای این خودرو سوخت مناسب و استفاده کم از شارژ است به همین دلیل اغلب از استفاده کنندگان i۸ را میشنویم که میگویند که هرگز آن را شارژ نمیکنند، باید از حالت SPORT زیادی استفاده کنند تا باتری را شارژ نگه داشته و یا در غیر این صورت فقط با استفاده از موتور احتراق ۱.۵ در حال رانندگی هستند، که کمی عجیب به نظر میرسد.
خط تولید۲۰۲۰ BMW i8 در کارخانه مونتاژ BMW را فیلم آورده شده است. چگونگی ساخت این ماشین الکتریکی و چگونه میتوان ماشین هیبریدی ساخت را در فیلم زیر مشاهده کنید.
پاسخ ها