🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

ایستگاه پایش آنلاین زیست محیطی در جازموریان دلگان احداث می شود

مدیرکل حفاظت محیط زییست سیستان و بلوچستان گفت: نخستین گام محیط زیست در راستای احیای تالاب جاموریان احداث ایستگاه پایش آنلاین زیست محیطی در دلگان است که بزودی محقق خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های اخبار  از زاهدان ، وحید پورمردان در دیدار با فرماندار دلگان از تلاش برای احیای مجدد تالاب هامون جازموریان خبر داد و گفت: با توجه به موقعیت حساس جازموریان در منطقه و نیاز پیگیری حق آبه تالاب هامون جازموریان اقدامات موثری در زمینه احیای آن در دستور کار محیط زیست استان قرار گرفته است.

او با اشاره به عمده برنامه‌های انجام شده برای احیای جازموریان اظهار داشت: ایستگاه پایش آنلاین زیست محیطی، تهیه کتاب دستورالعمل‌های مدیریتی و همچنین پیگیری جهت جذب اعتبارات کافی از برنامه‌های مهم محیط زیست استان بوده است که به زودی اجرایی خواهند شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه پایش آنلاین زیست محیطی به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خریداری و تا یکماه آینده در دبگان نصب خواهد شد که با استقرار این دستگاه شاهد رصد قانونی میزان گرد وغبار در دلگان خواهیم بود.

پورمردان همچنین به قدمت و وسعت بزرگ جازموریان اشاره کرد و افزود: وسعت اصلی جازموریان از استان سمنان آغاز و به شهرستان دلگان منتهی شده است که این خود نشان از قدمت و وسعت بلند تالاب هامون جازموریان دارد و نیاز است همه دستگاه‌ها برای احیای این تالاب نقش آفرینی کنند.

او  بیان کرد: براساس مطالبه مردم دلگان در زمینه تامین اعتبارات تاکنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی و ۹۰ میلیون تومان اعتبار استانی برای احیای تالاب جازموریان تخصیص داده شده است.

مجتبی شجاعی فرماندار دلگان نیز در این دیدار به اهمیت تالاب هامون جازموریان در منطقه اشاره کرد و گفت: هامون جازموریان در گذشته منبع درآمدی خوبی برای مردم و شهرستان دلگان بوده است که به دلایلی هم اکنون شاهد خشک شدن این تالاب هستیم، چنانچه پیگیری‌های مستمر و مثمرثمری در این زمینه صورت نگیرد در آینده‌ای نه چندان دور شاهد مشکلات زیادی در منطقه خواهیم بود.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋